مدیر جهاد کشاورزی بویین‌زهرا:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا گفت : عملیات کشت کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده و ادامه دارد.
کد خبر: ۴۹۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تا کنون 18 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که این عملیات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 643 کیلو بذر کلزا در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است، افزود: در این زمینه 422 هکتار قرارداد منعقد و 43 نفر بهره‌بردار در زمینه کشت محصول کلزا فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا ارقام  کشت شده این محصول را، ارقام اصلاح شده اکاپی، دانوب، روهان، گارو، هیدرومل، نپتون و ناتالی ذکر کرد.

نقی‌زاده تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، در سال گذشته 582 تن محصول کلزا با میانگین عملکرد 2.6 تن در هکتار تولید شد که به  شرکت تعاونی شهرستان بویین‌زهرا تحویل داده شد.

این مسؤول عنوان کرد: توسعه کشت این محصول در سطح شهرستان موجب افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زراعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد غلات می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: عملیات کشت کلزا از 16 شهریور ماه سال جاری در مزارع کشاورزی روستای آقابابا از توابع بخش دشتابی و روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده و ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار