سرپرست شهرداری تبریز:
سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه پیرایش و پاکسازی، باید اولویت زیباسازی شهر باشد، گفت: آرامش شهر، مقدم بر زیباسازی است؛ نباید اجازه دهیم تعدد سلایق موجب پراکنده‌کاری در فضای شهر شود.
کد خبر: ۴۹۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 16 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین اسحقی در جمع مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از نازیبایی‌ها و آشفتگی‌های شهر، مربوط به زواید و اجزای پراکنده در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: داربست‌ و بنر، محصول یک سری عادت‌های نادرست شهروندی است که بیشترین سهم را در ایجاد مناظر ناخوشایند شهر دارد. این رویه باید با فرهنگ‌سازی صحیح و اجرای روش‌های جایگزین، به سمت اصلاح پیش رود.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه فرهنگ شهروندی، نیازمند اصلاح عادت‌های غیرمنطقی است، به معضل سد معبر اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مغازه‌داران، با این تصور که مسیر پیاده‌رو و خیابان مقابل مغازه‌، جزو ملک‌ شخصی‌شان است، موانعی را در عرصه عمومی ایجاد می‌کنند. این عادت ناپسند به یک بدعت تبدیل شده و فضای شهر را به خصوص در مسیرهای اصلی مخدوش کرده‌است.

اسحقی یادآور شد: شهرداری تبریز با ارائه راهکارهای حمایتی و تعریف بسترهای لازم، جدیت خود را در مقابله با سد معبر نشان داده است؛ اما با این حال، نیروهای شهرداری در این خصوص  با مشکلات و فشارهایی مواجهند.

وی در ادامه با بیان اینکه کیوسک‌ها و بازارچه‌های اجاره‌ای سطح شهر،نباید موجب آشفتگی ظاهر شهر، آسیب‌دیدگی فضای‌سبز و محدودیت عابر پیاده شوند، اظهار داشت: مناطق شهرداری باید بر نحوه فعالیت این بخش‌ها نظارت‌ مداوم داشته باشند و اجازه ندهند این واحده، از کارکرد اصلی خود فاصله بگیرند.

سرپرست شهرداری تبریز در ادامه رسیدگی به وضعیت کانال‌ها و آبروهای سطح شهر را در آستانه فصل بارندگی، ضروری عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که ظرفیت هدایت کانال‌ها محدود است؛ پهنای کانال‌ها هر قدر هم زیاد باشد، نیازمند رسیدگی و لایروبی است.

اسحقی اضافه کرد: لایروبی کانال‌ها باید در برنامه زمان‌بندی مشخص و با در نظر داشتن مختصات و مشخصات موجود، مورد توجه بخش‌های خدماتی و شهرداری‌های مناطق باشد.

در این جلسه شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار