به گفته مدیر سامانه خانه مسافر کشور ، برنامه ریزی مدونی صورت گرفته تا یک ششم ظرفیت خانه سافر مازندران یعنی حدود 25 هزار خانه مسافر تا سال 97 ساماندهی شوند.
کد خبر: ۴۸۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 05 September 2017
به گزارش تابناک : علیرضا انصاری در جلسه هماهنگی  ساماندهی واحدهای خانه مسافر استان مازندران در ساری با اشاره به اینکه مازندران، سهم اصلی خانه مسافر را در کشور دارد افزود: در سال جاری ، برنامه ریزی مدونی صورت گرفته تا یک ششم ظرفیت خانه سافر مازندران یعنی حدود 25 هزار خانه مسافر تا سال 97 ساماندهی شود و در حال حاضر نیز 10 مجری در این بخش مشغول به کار هستند. 
به گفته وی امسال اولویت در استان های شمالی، مازندران است و انتظار داریم که دستگاه های مرتبط، نسبت به اجرای قانون عنایت بیشتری داشته باشند تا  مقررات هم در قسمت سلبی و هم ایجابی آن، به اجرا در آید. 
مدیر سامانه خانه مسافر کشور با بیان اینکه ارتباط خوبی بین هتل ها و خانه مسافر برقرار نبوده و هتلداران با این دیدگاه که خانه مسافرها، بازار آنها را مختل کردند با خانه مسافرها برخورد می کنند، گفت: هتلداران به جای رقابت مثبت، دو راهکار حذف خانه مسافر و یا واگذاری مدیریت آنها به جامع هتلداران را ارایه می دهند که واقع گرایانه نیست . 
انصاری با اشاره به اینکه  بخشی از فعالیت خانه مسافرها زیرزمینی است، افزود: مطالعه ما نشان داد بیش از 200 هزار خانه مسافر و 100 هزار صاحبخانه در کشور مشغول به کار هستند اما کمتر از ده درصد در قالب این طرح ، تحت حمایت قانون درآمدند یعنی یک کسب و کار زیرزمینی که در آمار اشتغال نمی آید. 
وی با اشاره به اینکه با مصوبه هیات وزیران آیین نامه ساماندهی و نرخ گزاری و خانه استیجاری و مسافر کاشانه حذف شد، افزود: ماده یک این آیین نامه در بند دو به صراحت اشاره می کند که خانه مسافر از مصادیق تاسیسات گردشگری است و از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای بحث اقتصاد مقاومتی به شمار می رود. 
مدیر سامانه خانه مسافر کشور تصریح کرد: حذف 100 هزار صاحبخانه در کشور تبعات امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد و در دورانی که سیاست دولت اشتغالزایی است نمی تواند درآمد یک خانواده را قطع کند اما وقتی خانه مسافر مجوز بگیرد و مالیات پرداخت کند این به نفع فرد، حاکمیت، مردم و صنعت گردشگری است. 
انصاری از ویژگی های مهم این طرح را هماهنگی همه دستگاه ها دخیل در کشور در قالب کمیته های هماهنگی استانی و راهبری خانه مسافر،ایجاد یک ساختار الکترونیکی کاملا غیر انحصاری برای کسب و کار نوین ارزیابی کرد و گفت:  هر فردی که وب سایت فعال در حوزه رزرواسیون دارد می تواند با متصل شدن به دیتابیس مرکزی این سامانه شرکت ایرانگردی و جهانگردی و اخذ قرارداد با این شرکت به اطلاعات آنلاین در مورد خانه مسافر دسترسی پیدا کند. 
انصاری افزود: از دیگر تغییرات جدید که از خرداد 95 شروع شده در تمامی روستاها و شهرها هم برای مسافران داخلی و هم مسافران خارجی این اجازه فراهم و از تولی گری چند گانه جلوگیری شد. 
وی با بیان اینکه برخی از موارد شیوه نامه قبلی با دستورالعمل جدید یک تفاوت هایی دارد، یادآور شد: مثلا تصاویر خانه مسافر به صورت واضح برای رزرو درج می شود مسئولیت بیمه مدنی در آن لحاظ شده و به نوعی جدی تر پیگیری  می شود. 
وی در ادامه گفت: از طریق این سامانه شبکه آژانس های داخلی و خارجی کشور، شبکه بازاریاب های اینترنتی کشور و نرم افزارها به خانه هایی که مجوز گرفتند متصل شده و می توانند علاوه بر فصل پیک، در زمان غیر پیک هم مسافر داشته باشند و چنانچه استاندارد لازم را داشته باشند مسافر خارجی جذب کنند وام ها و تسهیلات از صندوق های مختلف و تعرفه صنعتی برای آب و برق نیز از دیگر مزایای این طرح است. 





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار