شکارچی متخلف و با سابقه شهرستان کلاردشت که چندین بار اقدام به انتشار تصاویری از شکار حیوانات وحشی در شبکه های مجازی کرده بود ، با صدورحکم قضایی به یک سال حبس زندان و جریمه نقدی محکوم شد .
کد خبر: ۴۸۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 03 September 2017
به گزارش تابناک : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های چالوس و کلاردشت روز یکشنبه در این باره گفت :‌ این فرد متخلف از سال 1394 تاکنون خود را به عنوان " سلطان شکارچیان " منطقه معرفی می کرد و چندین بار پس از شکار غیرمجاز حیوانات حمایت شده ، اقدام به انتشار تصاویر آنها در فضای مجازی کرده بود.
ابوالقاسم محمدپور افزود :‌ به دنبال رصد فضای مجازی و پی گیری کارشناس حقوقی این نهاد از مراجع قضایی شهرستان و استان این فرد متخلف شناسایی شد.
وی ادامه داد :‌ پرونده شکارچی متخلف تحویل دادگاه شهرستان کلاردشت شد و متهم در بازجویی ها به شکار 10 راس مرال و پنج طاقه قرقاول اعتراف کرد .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس و کلاردشت گفت :‌ این شکارچی متخلف با حکم قطعی شعبه یک دادگاه تجدید نظر مازندران به یک سال حبس محکوم شد و ضمن آنکه براساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست باید به خاطر ضرر و زیان بابت شکار حیوانات حمایت شده ، مبلغ 352 میلیون تومان به حساب دولت واریز کند.
قرقاول، مرال، کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ و شوکا از گونه های حیات وحش هستند که در محدوده حدود 55 هزار هکتاری مناطق حفاظت شده البرز مرکزی که زیر پوشش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های کلاردشت و چالوس قرار دارد ، زیست می کنند.





منبع : ایرنا 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار