معاون اقتصادی استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به بحران آب در کشور، نباید حتی یک لیتر آب را به ویژه در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف را دارد، هدر دهیم.
کد خبر: ۴۸۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین ایرنا منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جریان سفر به شهرستان بویین زهرا به مناسبت هفته دولت در بازدید از شرکت کشت و صنعت الله آباد افزود: توسعه کشت و صنعت ها در بخش کشاورزی می تواند به صرفه جویی در مصرف آب در این حوزه کمک کند، چرا که این مجتمع ها با علم روز و با فناوری بالا و با نهایت بهره وری به کار تولید می پردازند.
وی اظهار کرد: تجهیز اراضی به روش های مدرن آبیاری و توسعه کشت و صنعت ها می تواند نجات بخش آب و کشاورزی کشور باشد.
این مسئول گفت: هدف ار ایجاد شرکت های کشت و صنعت توسعه و ترویج کشاورزی به شیوه های نوین است و باید سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی این بخش نهایت حمایت خود را از این شرکت ها داشته باشد.
وی در ادامه در خصوص استفاده بهتر از امکانات مجتمع کشت و صنعت الله آباد تاکید کرد و گفت: باید با تهیه طرح جامع از 14 چاه مجوز دار و 300 لیتر در ثانیه آب و 2 هزار و 400 متر مساحت این مجتمع به شکل بهتری استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با داشتن طرح جامع،مدیریت به روز،علمی و کارشناسی شده می توان برای احداث دامداری چند هزار راسی،گلخانه،استخر پرورش ماهی،کشت های اصلاح شده در این مجتمع اقدام کرد و از حمایت مدیریت ارشد استان نیز برخوردار گشت.
وی ادامه داد: وجود 14 حلقه چاه مجوز دار با 300 لیتر آب در ثانیه در دشت بوئین زهرا که 200 هکتار بیابان در کنار آن قرار دارد یک نعمت است و باید از وجب به وجب آن با طرح کامل و جامع بهره برداری کرد.
حبیبی در پایان افزود: باید به دنبال کشاورزی مدرن و مدیریت علمی در این حوزه چون معتقدیم روش های سنتی کشت دیگر جوابگوی نیازها در شرایط فعلی نیست.
شرکت کشت و صنعت الله آباد با 2 هزار و 400 هکتار مساحت و 66 نفر نیروی کار در 15کیلومتری شهرستان بوئین زهرا قرار داشته و محصولات گندم،جو،یونجه،ذرت،هلو و شلیل تولید می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار