مدیر کل کمیته امداد قزوین گفت:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: یکی از نقاط مثبت زکات در روستای کلنجین که خیلی ارزشمند است، اختصاص 110 میلیون ریال از 120 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیاز محرومان است.
کد خبر: ۴۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 16 June 2015

به گزارش تابناک از قزوین، هدایت صفری پیش از ظهر امروز در جلسه زکات روستای کلنجین بخش آبگرم اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و این سرعت به دلیل ضرورت و اهمیت این رسالت است.

وی ادامه داد: اگر امام (ره) به این سرعت برای تأسیس امداد اقدام کرد تنها بدان دلیل بود که این رسالت، وظیفه و تکلیف در گذشته از سوی خود انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) دنبال می‌شد، به طوری که جای حمل توشه بر دوش امام حسن مجتبی (ع) مشهود بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: رسیدگی به حال نیازمندان که وظیفه و رسالت امداد در شرایط حاضر است، از طریق کمک‌ها و وجوهات شرعی است که مردم پرداخت می‌کنند، حال یکی از وجوهات شرعی که اولویت مصرف آن برای محرومان و نیازمندان در نظر گرفته شده، زکات است.

وی افزود: یکی از نقاط مثبت زکات در روستای کلنجین که خیلی ارزشمند است، اختصاص 110 میلیون ریال از 120 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیاز محرومان است.

صفری یادآور شد: موضوع فقر مهم است، به طوری که حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند به خداوند پناه می‌بریم از کفر و فقر که کفر و فقر را کنار هم قرار داده؛ هر مقدار فقیر در جامعه بیشتر باشد، آن جامعه آسیب‌پذیرتر خواهد بود و موجب ایجاد کفر می‌شود.

شکرانه سلامتی حل مشکل نیازمندان است

صفری اضافه کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند خداوند سبحان دو نعمت گمنام به ما داده است که سلامتی و امنیت است.

وی ادامه داد: امروز که ما این دو نعمت را داریم، باید به شکرانه داشتن بازوی توانا و سلامتی و صحت برای نیازمندان و محرومان گام برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: امروز که مکنت و قدرتی داریم، باید برای برپایی فریضه زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و رسیدگی به حال محرومان را مورد توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز که بیمار صعب‌العلاج، دختر در شرایط ازدواج و نیازمند جهیزیه، سرپرست خانوار با مشکلات مختلف، یتیم و تحت پوشش امداد است و رفع مشکل آن‌ها مستلزم تلاش همت ماست که از نعمت سلامتی برخورداریم تا به شکرانه نعمت‌هایی که داریم در این زمینه تلاش کنیم.

صفری عنوان کرد: یکی از کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید، تبیین و تشریح فریضه زکات در جامعه است تا کشاورزان هر چه بیشتر با این واجب الهی آشنا و برای انجام آن مشتاق‌تر شوند.

وی یادآور شد: همه ما باید تلاش کنیم و با بیان مقام معظم رهبری در تعریف کمیته امداد امام خمینی به عنوان تشکیلات الهی با هدف نورانی، وظیفه و رسالت خویش را سنگین و جدی بدانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار