رهبر کاتولیک‌های جهان پیش از پایان سال جاری میلادی به میانمار، که به علت برخورد نامناسب با اقلیت مسلمان مورد انتقاد است، سفر می‌کند.
کد خبر: ۴۸۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 25 August 2017
به گزارش تابناک : پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان،  در نظر دارد پیش از پایان سال جاری میلادی به میانمار و بنگلادش که به دلیل اعمال محدودیت بر اقلیت مسلمان در آن کشورها مورد انتقاد قرار گرفته اند، سفر کند.

یک مقام عالی‌رتبه واتیکان -که نخواست نامش فاش شود- ضمن تائید این خبر اظهار داشت که سفر پاپ به این دو کشور به احتمال زیاد پیش از کریسمس انجام خواهد شد. به گفته این مقام قرار است برنامه این سفر پیش از پایان ماه جاری میلادی به طور رسمی اعلام شود.

سفر پاپ به میانمار اولین سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور خواهد بود.

میانمار به دلیل برخورد با اقلیت روهینگیا از سوی جامعه بین الملل و نهادهای مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. پاپ فرانسیس ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن ماه سال گذشته شمسی) به تندی از سرکوب مسلمانان انتقاد کرده بود. 

حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر از اقلیت روهینگیا در ایالت راخین میانمار زندگی می‌کنند. یا این حال آنها از حقوق شهروندی محرومند و برای سفر با محدودیت روبرو هستند. بسیاری از بودایی‌های میانمار، اقلیت روهینگیا را مهاجرانی غیرقانونی از بنگلادش قلمداد می‌کنند.

 




منبع : یورونیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار