سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین مطرح کرد
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان با کمتر از یک درصد خاک کشور سالانه حدود 4 میلیون تن محصول تولید می‌کند که تقریباً 4 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۴۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از  خبرگزاری فارس از قزوین، حمید نوری‌نیا ظهر امروز در گردهمایی دبیران مناطق استان‌های شمالی کشور که سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، با ارائه سیمای کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: این استان با کمتر از یک درصد خاک کشور سالانه حدود 4 میلیون تن محصول تولید می‌کند که تقریباً 4 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مجموع 489 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان 223 هزار هکتار اراضی زراعی آبی و 194 هزار هکتار اراضی زراعی دیم است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وضعیت توزیع اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در سال 93 در استان را، 179 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی و 186 میلیارد ریال اعتبار جذب شده و 300 دستگاه تراکتور توزیع شده عنوان کرد.

نوری‌نیا با اشاره به اهم برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بیان کرد: نظارت بر برداشت غلات و کاهش ریزش کمباین‌ها، اعزام 6 اکیپ ناظر با همکاری نظام مهندسی، طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات خودگردان کشاورزی و طرح ساماندهی، شناسنامه‌دار کردن تراکتورداران حرفه‌ای و جذب تسهیلات اعتباری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بوده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: توسعه مکانیزاسیون در همه زیربخش‌های بخش کشاورزی، توسعه و جذب نیروی محرکه با اسب بخار سنگین از برنامه‌های مهم استان در دست اقدام برای سال جاری است.

این مسئول جهاد کشاورزی توسعه و جذب انواع نیرو محرکه باغی و ادوات کشاورزی باغی، توسعه و حمایت تشکل‌های مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه رانندگان حرفه‌ای و توسعه ماشین‌ها و ادوات کشاورزی اختصاصی زراعت در مراحل کشت را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار