امام جمعه قزوین گفت: ائمه جماعات، فعالان مسجد و در مجموع مسجد باید از مسائل سیاسی و جناحی دور باشند و در زمینه ارتقای سطح فهم سیاسی افراد تلاش کنند.
کد خبر: ۴۸۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 22 August 2017
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در همایش روز مسجد اظهار داشت: مساجد در ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مسائل اعتقادی و مذهبی نقش بسزایی داشته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: مسجد برای خداوند و خانه خداست اما متاسفانه عده‌ای ساده‌لوح در پی مالکیت مساجد به نام خود هستند و همین امر سبب بروز مشکلات و مسائل جدی می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: عدم مالکیت افراد برای مسجد بدین معنا نبوده که مساجد بدون مدیر اداره شوند، مساجد نیازمند مدیر و برنامه‌ریزی جدی در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است که ائمه جماعات باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مسجد بستر عبادت و بندگی است، خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و قیامت شرط نخست برای فعالیت در مسجد بوده و تمام افرادی که در بخش‌های مختلف مسجد فعالیت می‌کنند باید در انجام امور رضای خدا را مدنظر قرار دهند.

عابدینی گفت: ائمه جماعات، فعالین مسجد و در مجموع مسجد باید از مسائل سیاسی و جناحی دور باشد و در زمینه ارتقاء سطح فهم سیاسی افراد تلاش کند چراکه مسجد مکانی برای تقویت روحیه عبادی و ارتقاء سطح آگاهی و فهم است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی تصریح کرد: ایجاد جذابیت متناسب با پیشرفت تکنولوژی در جامعه برای جوانان بابد در دستور کار باشد که حتی افرادی که نسبت به دین تمایل ندارند، به مساجد و برنامه‌‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی آن جذب شوند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ظرفیت مساجد باید در جهت جذب تمام اقشار جامعه از کودکان و نوجوان تا افراد غافل نسبت به دین استفاده شود چرا که مسجد خانه خدا بوده و این خدا به روی تمام افراد جامعه با اعتقادات و افکار مختلف باز است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار