رئیس اداره دامپزشکی شهر همدان از اجرای طرح تشدید نظارتی بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان در همدان خبر داد و گفت: در این ایام از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ یک اکیپ نظارتی ثابت و ۶ اکیپ سیار فعال است.
کد خبر: ۴۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 15 June 2015
رئیس اداره دامپزشکی شهر همدان از اجرای طرح تشدید نظارتی بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان در همدان خبر داد و گفت: در این ایام از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ یک اکیپ نظارتی ثابت و ۶ اکیپ سیار فعال است.

به گزارش تسنیم ، آرش سامی در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان با اشاره به اجرای طرح عرضه مرغ بسته‌بندی از سال 92،‌ اظهار داشت: این طرح با هدف عرضه مرغ و قطعات آن به صورت بسته‌بندی و افزایش ضریب تأمین سلامت شهروندان با آئین نامه نظارت بهداشتی به اجرا درآمد.

سامی بیان کرد: برخی مراکز عرضه کننده مرغ اقدام به قطعه قطعه کردن مرغ و خرده فروشی می‌کردند و یا روی مرغ‌ها آب می‌گرفتند که در این مورد با مشکلاتی نظیر مشخص نبودن هویت مرغ و تاریخ کشتار، تاریخ انقضای آن و ایجاد آلودگی مرغ مواجه بودیم.

وی افزود: در این راستا سال گذشته طرح جمع‌آوری مرغ به 360 تن رسید چرا که حفظ سلامت شهروندان اهمیت بسیاری داشت، ضمن اینکه از 3مورد واحد بسته‌بندی مرغ به 11 مورد بسته‌بندی ارتقا دادیم که مرغ و بوقلمون نیز به طور کامل با بسته‌بندی عرضه می‌شود و در این راستا نواقصی نیز وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.

سامی عنوان کرد: در بخش دیگری نیز توجه به نحوه عرضه مرغ نیز در دستور کار قرار گرفت که در این راستا از ابتدای امسال مرغ‌ها در یخچال‌های ایستاده در رینگ اول شهر عرضه شد تا مشتری بتواند تاریخ مصرف مرغ را مشاهده کند و این اقدام از تخلف‌های احتمالی که در خارج از یخچال رخ می داد و همچنین سبب حذف سد معبر شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان با بیان اینکه بیش از 26 هزار مورد بازرسی در سال گذشته در شهر همدان انجام گرفت، گفت: یک‌هزار و 316 مورد از این تعداد مورد آزمایش قرار گرفتند که 7 هزار و 780 مورد اخطار بهداشتی صادره برای رفع نواقص انجام گرفت.

سامی اظهار داشت: توقیف مواد برای آزمایش، بررسی و قضاوت دامپزشکی به میزان 216 تن بوده که منجر به ضبط 160 تن مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد شده است که 62 مورد ارجاع غذایی و 73 مورد پلمب انجام گرفته است.

وی همچنین از طرح تشدید نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان در همدان خبر داد و گفت: در این ماه دامپزشکی برای تأمین امنیت مصرف‌کنندگان نظارت‌های خود را تشدید و از ساعت 8 صبح تا 20 یک اکیپ ثابت و 6 اکیپ سیار فعال است.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای امسال تا 20 خردادماه جاری 746 پرونده از سوی صنعت معدن و تجارت و اصناف همدان به تعزیرات ارسال شده است که به تمام پرونده‌ها رسیدگی شده و محکومیت نقدی به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین و به همین میزان نیز وصول شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار