دبیر بخش عکس دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ (ع) گفت: امسال دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) به صورت سراسری و ملی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 15 June 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سیّد مهدی سراج  با بیان اینکه نخستین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) سال گذشته با حضور 5 استان کشور برگزار شد اظهار داشت: دومین دوره این جشنواره امسال به صورت سراسری و کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) در 5 رشته برگزار شد افزود: امسال تعداد رشته‌های دومین جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) به 7 رشته افزایش یافته است.

دبیر بخش عکس دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: امسال این جشنواره در رشته‌های شعر، داستان، گرافیک، خوشنویسی، عکس، فیلم، المان شهری و مجسمه‌سازی برگزار می‌شود.

سراج با بیان اینکه رقابت در بخش عکس دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) در چهار بخش پیش‌بینی شده است تصریح کرد: عکاسی دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان زیر 17 سال، عکاسی بزرگسال ویژه افراد بالای 17 سال، عکاسی با تلفن همراه و مجموعه عکس ویژه عکاسان حرفه‌ای و بزرگسال این چهار بخش را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه محوریت این جشنواره حضرت احمدبن‌موسی(ع) هستند بیان کرد: خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، کودکان زائر این آستان مقدس، برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در حرم مطهر، جاذبه‌های معماری قدیم و جدید حرم مطهر و نقوش اسلامی حرم، زائران غیر ایرانی و تشرف‌یافتگان به اسلام در این بارگاه نورانی از جمله موضوعات قابل ارائه در آثار بخش عکس جشنواره هستند.

دبیر بخش عکس دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه فراخوان شرکت در این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته به مراکز فرهنگی سراسر کشور از جمله حوزه‌های هنری، ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه‌های هنری و غیره ارسال شده است. عنوان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره یکم تیرماه امسال اعلام شده است.

سراج عکس را رسانه‌ای قدرتمند و ابزاری ارتباطی دانست که تمام افراد می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و گفت: در زمان کنونی که تلفن‌های همراه به دوربین‌های قوی مجهز شدند شکار و ثبت لحظه‌ها عمومیت بیشتری یافته است که می‌توان این موضوع را در قالب مسابقات و جشنواره‌های مختلف هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه عکاسان حرفه‌ای نیز همواره دوربین و تجهیزات خود را به همراه دارند اظهار داشت: عکس‌های ثبت شده توسط این افراد را می‌توان در معرض دید مردم قرار داد و از المان‌های تصویری عکاسان در این بخش می‌توان در سایت‌ها و چاپ در کتاب استفاده کرد.

دبیر بخش عکس دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) افزود: آثار اسالی به بخش عکس این جشنواره جمع‌آوری شده و در برنامه‌های بلندمدت از جمله نمایش در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود و در کنار موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز گالری هنری برای نمایش این تصاویر پیش‌بینی شده است.

سراج با بیان اینکه پایان رقابت در این جشنواره در دهه کرامت است، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) در روز بزرگداشت مقام آن حضرت و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده موضوعات انتخاب شده برای بخش عکس و خلق آثار هنری در این بخش نیازمند حضور فیزیکی عکاسان در حرم حضرت شاهچراغ(ع) است گفت: 30 نفر از استادان و عکاسان برتر کشور در طول سه روز در قالب اردو میهمان شهر مقدس شیراز بودند و در این آستان نورانی به عکاسی پرداختند.

دبیر بخش عکس دومین جشنواره فرهنگی ادبی حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: برای این عزیزان در حاشیه برگزاری جشنواره، در دو ماه آینده کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مذهبی برگزار می‌شود.

برچسب ها: شاهچراغ ، جشنواره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار