در خارج از شهر 25 هکتار زمین در اختیار داریم که استقرار صنوف آلاینده در این محدوده، برنامه ریزی فیزیکی می‌خواهد که بر اساس طراحی صورت گرفته چه تعداد صنعت با چه مشخصاتی و با چه کاربری در آنجا مستقر شود.
کد خبر: ۴۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 14 June 2015
تابناک بوشهر: محمدحسن باستی در نشست هماهنگی انتقال صنوف آلاینده با بیان اینکه 25 هکتار برای ایجاد شهرک صنفی در خارج از شهر بوشهر در نظر گرفته شده است، گفت: وجود صنوف آلاینده در سطح شهر بوشهر با ایجاد آلودگی و ترافیک شهر را نیز بدمنظر کرده است.

وی تصریح کرد: واگذاری این اراضی به صاحبان صنوف آلاینده باید به نحوی باشد که برای انتقال صنوف خود به این شهرک انگیزه داشته باشند ضمن اینکه برای سرمایه‌گذار نیز همراه با توجیه اقتصادی باشد.

باستی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک صنفی از تعهدات شرکت سرمایه گذار است، افزود: سرمایه گذار باید سطح‌بندی و اولویت‌بندی انتقال صنوف، طراحی و برنامه زمان‌بندی در این زمینه را مشخص کند.

معاون استاندار بوشهر افزود: باتوجه به اهمیت این پروژه در اجرای آن تعهدات حقوقی لازم باید پیش بینی شود که در حین اجرای کار خللی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در خارج از شهر 25 هکتار زمین در اختیار داریم که استقرار صنوف آلاینده در این محدوده، برنامه ریزی فیزیکی می‌خواهد که بر اساس طراحی صورت گرفته چه تعداد صنعت با چه مشخصاتی و با چه کاربری در آنجا مستقر شود.

باستی تاکید کرد: این امر نیازمند تدوین یک طرح جامع براساس نیازهای واقعی، مطالعه و بررسی‌های دقیق توسط مشاور است.

معاون استاندار بوشهر گفت: در فاز اول ظرف همین هفته جانمایی‌های لازم در این محدوده 25 هکتاری مشخص شود و سازمان صنعت و معدن و تجارت با هماهنگی مجمع امور صنفی هرچه سریع‌تر یک مشاور انتخاب کند.

وی تصریح کرد: مشاور باید ظرف دو ماه طراحی‌های لازم را انجام دهد و برآورد زیرساخت‌ها را نیز مشخص کند که بعد از دو ماه براساس این برآوردها برای تامین زیرساخت‌ها اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار