مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت:محصول تولیدی گندمکاران به قیمت تضمینی و به صورت 24 ساعته خریداری می شود و نیازی به عجله و نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 14 June 2015

به گزارش ایرنا، غلامرضا میرزا حسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تهمیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان استان فراهم شده و تا زمان لازم محصول آنها خریداری می شود و نیازی نیست که آنها با عجله ، ازدحام و ایجاد صف انتظار متحمل هزینه های اضافی شوند.

وی بیان کرد: خرید گندم در بیله سوار و پارس آباد مغان شروع شده و از روز یکشنبه نیز در گرمی مغان نیز خرید شروع می شود.

او اظهار کرد: هفت مرکز خرید گندم مجهز به باسکول در بیله سوار مغان هم اکنون فعال بوده و محصول کشاورزان را خریداری می کنند و همان روز نیز بهای محصول گندمکاران پرداخت می شود.

مدیرکل نعاون روستایی استان اردبیل اضافه کرد: در شهرستان پارس آباد مغان نیز پنج مرکز خرید تعاون روستایی و 10 مرکز استیجاری ، خرید محصول گندمکاران را شروع کرده اند.

وی بیان کرد : در گرمی مغان نیز پنج مرکز خرید وجود دارد و تلاش می شود در صورت نیاز این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به برخی سوء استفاده ها از سوی کامیونداران گفت: آنها با توجه به شرایط موجود، در خدمات رسانی به زارعان کوتاهی کرده و کرایه بسیار بالایی از آنها طلب می کنند.

او از زارعان خواست که به شایعات توجه نکرده و اسیر دلالان و افراد سودجو نشوند و با صبر و حوصله محصول خود را در زمان مناسب و در بهترین شرایط ممکن به مراکز خرید تحویل دهند.

میرزاحسینی گفت : برای نخستین بار در استان تیم های نامحسوس نظارت بر خرید گندم با شرکت نمایندگان استاندرای ، تعاون روستایی ، فرمانداری ها، غله و نیروهای انتظامی تشکیل شده و آنها بر روند خرید ، محاسبه میزان افت محصول و نیز برخی تخلفات توسط افراد متخلف نظارت خواهند کرد.

وی بیان کرد: کشاورزان می توانند هرگونه شکایت واطلاعات خود را به ادارات تعاون روستایی در شهرستان های مختلف گزارش کنند.

پیش بینی می شود امسال بیش از 700 هزار تن محصول گندم در استان اردبیل تولید شود، نزدیک به 200 هزار تن از این محصول مورد نیاز داخل استان بوده و مابقی می بایست به خارج از استان صادر شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار