طی آیینی به مناسبت روز محیط‌بان، از محیط‌بانان شهرستان اقلید تجلیل شد.
کد خبر: ۴۷۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 05 August 2017


تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست اقلید با اشاره به اینکه روز میلاد ضامن آهو امام رضا (ع) به‌عنوان روز محیط‌بان نام‌گذاری شده است، این روز را گرامی داشت.

علی نجاتی به خدمات محیط‌بانان در حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور اشاره و بیان کرد: محیط‌بانان نیروهای خط مقدم سازمان حفاظت محیط‌زیست هستند که از انفال طبیعی و تنوع زیستی کشور در شرایط کاری بسیار سخت دفاع و حفاظت می‌کنند.

وی با اشاره به خطراتی که این افراد در راستای انجام وظایف، به جان می‌خرند تصریح کرد: در حال حاضر 17 میلیون هکتار اراضی حفاظت‌شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور وجود دارد که بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط‌بان باید خدمت کند در صورتی که در ایران برای هر 6 هکتار یک محیط‌بان مشغول فعالیت است و این امر سختی کار و مسؤولیت سنگین محیط‌بانان را اثبات می‌کند.

نجاتی به وجود دو منطقه شکار ممنوع بصیران به وسعت 90 هزار هکتار و نیز منطقه شکار ممنوع کوه که مرز مشترک سه شهرستان است و حدود 70 هزار هکتار از این منطقه در حوزه استحفاظی شهرستان اقلید قرار دارد اشاره کرد و گفت: حفاظت از این مناطق با زحمات شبانه‌روزی و خدمت خالصانه 5 محیط‌بان شهرستان اقلید صورت می‌گیرد که در هر ساعتی از شبانه‌روز و در ایام مختلف سال بدون تعطیلی در میدان حاضر بوده و برای حفاظت از محیط‌زیست، با شجاعت پذیرای سختی‌ها و خطرات هستند.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان شهرستان اقلید با عشق و علاقه به وظایف خود عمل می‌کنند و تاکنون جزو محیط‌بانان برتر استان بودند، از کسب رتبه سوم کشفیات در استان فارس درنتیجه تلاش و خدمت مؤثر این افراد در حفاظت از محیط‌زیست منطقه خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته نیز جزو شهرستان‌های برتر در حفاظت از محیط‌زیست بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اقلید از حقوق و مزایای ناچیز محیط‌بانان نسبت به شرایط کاری سخت و پرخطر آن‌ها سخن گفت و عنوان داشت: امیدواریم لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس تصویب‌شده و قدم مؤثری برای حمایت از این قشر زحمتکش برداشته شود.

در ادامه کارشناس فرمانداری اقلید با تبریک روز محیط‌بان از ارزش کار و اهمیت خدمت محیط‌بانان سخن گفت و با اشاره به شرایط شهرستان اقلید، بر لزوم حفظ محیط‌زیست در این شهرستان تأکید کرد.

محمدباقر مسعودی همچنین به مسؤولیت سنگین اداره حفاظت محیط‌زیست در زمینه‌های مختلف ازجمله نظارت بر اجرای پروژه‌های مختلف با حفظ شرایط محیط زیستی اشاره کرد و عنوان داشت: محیط‌بانان در چارچوب قانون محدودیت‌هایی در برخورد با افراد متخلف دارند که این سختی شرایط کاری آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

دو محیط‌بان شهرستان اقلید به دلیل انجام وظیفه و مأموریت کاری نتوانستند در جلسه تجلیل شرکت کنند که مسعودی این امر را نشانه وظیفه‌شناسی محیط‌بانان و نمونه‌ای از ازخودگذشتگی آن‌ها دانست و ارج نهاد.

وی به مظلومیت اداره محیط‌زیست و محیط‌بانان اشاره و بر لزوم تجلیل از خدمات و زحمات محیط‌بانان و صبوری خانواده‌هایشان در یک آیین باشکوه‌تر تأکید کرد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از محیط‌بانان شهرستان اقلید تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار