مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بر لزوم درک متقابل جامعه هنری تئاتر تاکید کرد و گفت: نخستین گام آشتی باید در درون جامعه فعالان هنرهای نمایشی و تئاتر اتفاق بیافتد.
کد خبر: ۴۷۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 03 August 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بر لزوم درک متقابل جامعه هنری تئاتر تاکید کرد و گفت: نخستین گام آشتی باید در درون جامعه فعالان هنرهای نمایشی و تئاتر اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، در نشست خبری «نمایش تورنج»، افزود: رسانه‌ها نقش عمده‌ای در آشتی بین جامعه تئاتر و هنرهای نمایشی دارند.

وی ادامه داد: چندی است که عواملی سبب دوری مردم از تئاتر شده است، لذا همگی باید تلاش کنیم تا آشتی با تئاتر اتفاق بیفتد.

این مسئول گلستانی با اشاره به اینکه آشتی با تئاتر باید اتفاق بیافتد، افزود: برخی قهرها غیررسمی است که عواملی مانند جامعه‌شناختی، اقتصادی، اداری، سیاسی، اجتماعی آن را باعث می‌شوند.

وی با بیان این که رسانه ها باید باید بیش از پیش به ظرفیت های هنری استان بپردازند، گفت: درصدد هستیم تا با برگزاری این گونه نشست ها گامی در راستای حمایت از هنرمندان برداریم.

حجت الاسلام فضیلت با تاکید بر این نکته که تئاتر باید مخاطب محور بوده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، افزود: تئاتر نوعی کالای فرهنگی است که وجود آن برای جامعه یک نیاز و ضرورت به شمار می رود نه صرف تفریح.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان با اعلام این نکته که باید چالش های فکری در زمینه های هنری اتفاق بیفتد، اظهار کرد: دین ما دین تفکر است بر همین اساس ما باید به سمت گفتمان سازی حرکت کنیم زیرا اگر این اتفاق نیفتد درک متقابل که لازمه رشد و توسعه است، اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته وی، اگر استعداد اعزام به خارج از کشور در تئاتر استان وجود داشته باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان این آمادگی را برای حمایت دارد.

گفتنی است مصاحبه رضا پورتراب زاده کارگردان نمایش "ترنج" با رسانه‌های استان بخشی دیگری از نشست خبری رسانه‌های استان در این روز بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار