کد خبر: ۴۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 13 June 2015
نخستین سیستم آنلاین تصفیه خانه صنعتی استان البرز عصر شنبه در شهرک صنعتی نظرآباد استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در این آیین گفت: نصب سامانه پالایش آنلاین در مراکز تولیدی بزرگ و شهرک های صنعتی نقش موثری در کنترل و نظارت مستمر سنجش موارد زیست محیطی با هدف پیشگیری ازآلایندگی محیط زیست دارد.

محمد حسن پسندیده، افزود: امیدواریم مدیران مراکز تولیدی و صنعتی برای پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی به فعال کردن سامانه های پایش لحظه ای روی آورده و از این طرح استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه البرز به واسطه دارا بودن واحدهای تولیدی، صنعتی زیاد تبدیل به قطب صنعتی کشور شده است، بیان کرد: باید در این استان مدیران به راه اندازی سیستم های تصفیه خانه ای فاظلاب در شهرک های صنعتی استان توجه ویژه ای داشته باشند.

پسندیده وجود مدیران دلسوز، معتقد و متعهد به مسائل زیست محیطی را در کشور بالاترین سرمایه دانست و یادآورشد: هم اکنون جامعه ما نیاز به اینگونه مدیران برای مراقبت ازمحیط زیست و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی دارد.

وی حفظ محیط زیست را قبل از اینکه یک قانون باشد را یک وظیفه دینی، مذهبی و ملی دانست و ادامه داد: امروز مسائل زیست محیطی به یک دغدغه و مطالبه عمومی تبدیل شده و لازم است همزمان با رشد تکنولوژی در مسیر سازگاری با محیط زیست حرکت کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز کنترل آلایندگی های زیست محیطی را ازجمله وظایف و سیاست های راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد که باید همگام با توسعه باید سیستم های نظارتی آن نیز ارتقاء یابد.

پسندیده گفت: 4 هزار واحد صنعتی بدون ضوابط زیست محیطی در استان البرز فعالیت دارند که به صورت غیررسمی نیز گفته می شودبه همین تعداد واحد بدون شناسنامه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در این استان 10 واحدتولیدی و صنعتی به سیستم پایش آنلاین و 100 واحد به سیستم فیلتراسیون مجهز شده اند و این در حالی است که از 8 شهرک صنعتی البرز تا کنون فقط یک شهرک صنعتی تصفیه خانه استاندارد دارد.

وی روانه شدن فاضلاب های خانگی به محیط زیست را از دیگر مشکلات زیست محیطی استان البرز نام برد و افزود: رفع مشکلات زیست محیطی نه تنها در این استان بلکه در کشور تیازبه مشارکت و همراهی مردم و مدیران دارد.

پسندیده تاکید کرد : خط قرمز ما سلامت مردم است که دولت تدبیر و امید برای رسیدن به این هدف مهم و حفظ محیط زیست برنامه ریزی مناسبی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار