علاوه بر فعالیت های مسافری ، ۲۰۹ هزار و ۲۴۹ نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسید .
کد خبر: ۴۷۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 02 August 2017
به گزارش تابناک : مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق تفریحات و گشت های دریایی و افزایش ۴۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد .
احمد شهریاری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی چهارماه نخست سال جاری اظهار داشت : از آغاز سال جاری تا پایان تیرماه سال۹۶ ، در مجموع ۵۹۵ هزار و ۹۵۲ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد . از این میزان ، ۵۰۰ هزار و ۱۵ تن به کالای غیر نفتی و ۹۵هزار و ۹۳۷ تن به کالای نفتی اختصاص دارد .
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۴۱ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت : طی چهارماه اخیر، بالغ بر یک هزار و ۲۴۶ تن  کالا به خارج از کشور صادر شد . شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۱۵ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد کاهش داشته است .
به گفته وی ، طی چهار ماهه نخست سال جاری ، ۴۸۳هزار و ۵۷۴ تن کالای غیر نفتی در این بندر کابوتاژ شد .
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را چهار هزار و ۵۹۷ فروند با رشد سه درصدی اعلام و خاطرنشان کرد : از این تعداد، ۲۲۴ فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۳۷۳ فروند زیر هزار تن وزن داشته است .
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق تفریحات و گشت های دریایی در چهارماه اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد : علاوه بر فعالیت های مسافری ، ۲۰۹ هزار و ۲۴۹ نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسید .
این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به ترابری ۲۲۲ هزار نفر مسافر از طریق این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون ، گفت : طی این مدت ، ۳۸ هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو نیز توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس ترابری شد .




منبع:  iranway 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار