معاون امر به معروف و نهی از منکر مازندران، گفت: در حال حاضر امر به معروف و نهی از منکر قانون شده و امروز ۱۰۰ درصد ادارات مازندران دبیر فعال فریضتین دارند.
کد خبر: ۴۷۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 02 August 2017
به گزارش تابناک : نشست هم‌اندیشی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران امروز یازدهم مردادماه در راستای برگزاری آموزش‌های دوره‌های عمومی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
در این نشست فیاض، معاون امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: در حال حاضر امر به معروف و نهی از منکر قانون شده و امروز  ۱۰۰ درصد ادارات مازندران دبیر فعال در این حوزه دارد.
وی افزود: سرفصل‌های آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر آماده شده است و تعدادی کارشناس هم آموزش‌های تخصصی در این حوزه را فراگرفتند.
فیاض اظهار کرد: این ستاد آمادگی دارد با کمک دستگاه‌های مربوطه این آموزش‌های لازم را برگزار کند.
وی افزود: اگر افراد با ظرافت امر به معروف و نهی از منکر آشنا نباشند و تجربه و مطالعه نداشته باشند تاثیرگذاری مناسبی نخواهد داشت.
فیاض عنوان کرد: کسی که مبلغ است باید آموزش لازم را دیده باشد و از یک سابقه خوبی در این حوزه برخوردار باشد.
وی ادامه داد: باید محتوا و اجرای این دوره‌های آموزش به درستی انجام شود که در غیر این صورت مانعی در ادامه روند آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.
در این نشت سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: جهاد دانشگاهی مازندران آمادگی دارد که با دارا بودن چند نمایندگی آموزش در سطح استان و نیز با داشتن مجوز آموزش دوره‌های عمومی کارکنان دولت این دوره های آموزشی را برگزار کند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی بسیار مهم و حساس است و نیاز است مبلغان در این حوزه از آموزش‌های لازم  و پشتوانه حقوقی لازم برخوردار باشد.
مناظره‌های دانشجویی تجربه مفید جهاد دانشگاهی در نهادینه کردن فریضتین
وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه مناظره دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی تجربه مفید در برگزاری دوره های آموزشی فریضتین است، افزود: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مازندران در دانشگاه مازندران برنامه مناظره را در این دانشگاه برگزار کرد و در این برنامه با برگزاری کلاس‌های آموزشی روش مناظره  روش بالا بردن آستانه تحمل و درک دو طرفه را به شرکت کنندگان انتقال دادند.
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر موثر تر از کلاس های تئوری است.
آموزش‌های فریضتین در استان خلاقیت داشته باشد
سید حسین حسینی، نماینده اداره‌کل شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: باید کلاس‌های آموزشی را به گونه‌ای برگزار کرد که تکرار و کلیشه ای نباشد و خلاقیت داشته باشد.
وی افزود: اغلب کارمندان از فراگیری دوره های آموزشی تکراری فراری هستند و نیاز است با عناوین ترغیبی این افراد را جذب کرد.
حسینی اظهار کرد: همه ما نیاز به آموزش داریم و اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران این مهم دینی را در استان پیگیری می‌کند بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.
100 درصد ادارات مازندران دبیر فعال فریضتین دارند
100 درصد ادارات مازندران دبیر فعال فریضتین دارند
100 درصد ادارات مازندران دبیر فعال فریضتین دارند
100 درصد ادارات مازندران دبیر فعال فریضتین دارند


منبع : ایکنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار