معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال بختیاری- معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: خانه امن یا خانه امن زنان و دختران تحت خشونت خانگی برای زنان و دخترانی که به شکل‌های مختلف تحت خشونت خانگی اعم از آزار روانی و کلامی، خشونت جسمی و... قرار دارند در شهرکرد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 29 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی چالشتری اظهار کرد: خانه امن یا خانه امن زنان و دختران تحت خشونت خانگی در شهرکرد افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های امن بیشتر مربوط به زنان و دخترانی است که به شکل‌های مختلف تحت خشونت خانگی اعم از آزار روانی و کلامی، خشونت جسمی و... قرار دارند ایجاد شده است، افزود: این افراد به صورت موقت در این مرکز اسکان داده می‌شوند تا نهایتا با انجام کارهای تخصصی روانشناسی، مددکاری، حقوقی و... که توسط تیم‌های تخصصی صورت می‌گیرد مسائل و مشکلات آن‌ها رفع شود و مجددا پیوند این زنان و دختران با خانه بهبود یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زنان و دخترانی که مورد خشونت قرار گرفته باشند تا زمانی که فضای خانواده برای آن‌ها امن و متعادل شود در خانه امن باقی می‌مانند، ادامه داد: در واقع خانه‌های امن فضایی هستند که زنان و دختران تحت خشونت در آن‌ها نگه‌داری می‌شوند تا وضعیت خانه برای حضور آن‌ها امن شود.

نجفی با تأکید بر اینکه زنان و دخترانی که تحت خشونت قرار می‌گیرند بعضاً به صورت خودمعرف یا از طریق تماس با اورژانس اجتماعی با شماره 123 و یا از طریق مراجع قضایی و پرونده‌هایی که در دادگاه دارند یا نیروی انتظامی معرفی می‌شوند، عنوان داشت: خانه امن در چهارمحال و بختیاری در شرف افتتاح است لذا تاکنون کسی بدین منظور مراجعه نکرده اما بعد از افتتاح آن اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم در چهارمحال و بختیاری خشونت علیه زنان وجود ندارد درست نیست و قطعاً اینگونه مشکلات وجود دارند، زمانی که زنان و دختران خشونت دیده شناسایی شوند می‌توان کارهای تخصصی را برای آن‌ها انجام داد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خانه‌های امن برای نگه‌داری موقت افرادی است که هیچ امکانی برای حضور در خانواده خود یا بستگان ندارند ایجاد شده است، تصریح کرد: بعضاً دیده شده زن یا دختری تحت خشونت خانگی قرار گرفته است و حتی اقدام به فرار از منزل کرده، موارد این‌چنینی را در استان شاهد بوده‌ایم که لازم است برای نگه‌داری این افراد مکانی در نظر گرفته شود.

نجفی چالشتری در ادمه بیان داشت: خانه امن زنان و دختران تحت خشونت خانگی کاملا موقت بوده و فرد زمان محدودی در آن‌جا نگه‌داری می‌شود و به هیچ وجه منظور از این خانه‌ها جدا کردن فرد از خانواده نیست، این تنها راهی است برای کسانی که امکان زندگی در خانه خود را ندارند تا زمانی که با تلاش‌های صورت گرفته این امکان برای آن‌ها فراهم شده و فضای خانه امن و متعادل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار