سومین دوره مسابقات استانی محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه با حضور 250 شرکت‌کننده به میزبانی کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 12 June 2015
مسئول آموزش محاسبات ذهنی در خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این مسابقات در سنین بین پنج تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این امر سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسئله و نیز موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می‌شود.

مریم مرتضایی با تأکید بر اینکه مسابقات محاسبات ریاضی یا همان چرتکه‌اندازی یک برنامه منحصربه فرد برای رشد شناختی کودک است، افزود: برنامه حساب ذهنی UCMAS با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 250 شرکت‌کننده از شهرستان‌های مختلف استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در این دوره از مسابقات حضور دارند، خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان در سه سطح و در مدت 8 دقیقه زمان برگزاری مسابقه به 150 سؤال جمع و تفریق ریاضی پاسخ می‌دهند.

مسئول آموزش محاسبات ذهنی در خراسان رضوی با بیان اینکه نتایج این دوره از مسابقات هفته آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: منتخبان این مسابقات به مرحله کشوری که شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

مرتضایی با تأکید بر اینکه مسابقات بین‌المللی این مسابقات آذرماه و به میزبانی کشور هندوستان برگزار می‌شود، یادآور شد: در سال گذشته 3 دانش‌آموز کاشمری با کسب رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری به مسابقات بین‌المللی مالزی اعزام شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار