آیت‌الله صدیقی در همایش سالانه اخلاق:
تابناک: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ریشه مشکلات ما در گرفتاری آمریکای نفس و اسرائیل درون است و باید برای رهایی و نجات پا بر هوای نفس بگذاریم.
کد خبر: ۴۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 11 June 2015
به گزارش تابناک فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام شیخ کاظم صدیقی ظهر امروز در همایش سالانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان که به همت واحد قرآن و تربیت معاونت تهذیب و تبلیغ این حوزه در تالار اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خطرات بسیار مهم برای جامعه حوزوی این است که دچار خود‌پرستی و خود‌شیفتگی شویم و از خدا غافل بمانیم.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله بهجت به طلاب و روحانیون سفارش می‌داشتند که بالا می‌روید مراقب باشید و خودتان را بالا نبینید، تاکید کرد: باید مراقب باشیم که گرفتار سرطان نفس و شیطان درون نشویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مرحوم آیت‌الله درس فقه‌شان، درس توحید بود و همواره خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌دانست.

وی با بیان این که از جمله ویژگی‌های برازنده یک مؤمن معتقد، عزت نفس و اظهار بی‌نیازی از خلق خدا است، تصریح کرد: این ویژگی سهم مهمی در آبرومندی فرد و تکریم گوهر انسانی وی دارد و طبیعتا آثار ژرفی در زندگانی، رفتار و روابط او به جا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه برای بالا رفتن، انسان به دو بال ایمان و علم نیاز دارد، ادامه داد: علمی که برای انسان تکبر و توقع بیاورد سبب سقوط بیش از پیش انسان می‌شود.

صدیقی تاکید کرد: طلاب و روحانیون در مقام تدریس، تبلیغ و تحقیق نباید خود را برتر از دیگران ببینند.

وی با تاکید بر این که به یقین هر شخص به جایی رسیده با کشتی اهل بیت(ع) رسیده است، اضافه کرد: بنابراین انسان موحد، در قدم نخست برای گرفتن آدرس خداوند به علم رو می‌آورد و سپس با بصیرت و عنایت امام زمان(عج) حرکت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تمام افرادی که درصدد هستند که به تزکیه نفس بپردازند باید چهره اصلی و منزلت اولیه و پیش از تنزل خود را تا حدودی بشناسند و چگونگی تنزل خویش و منزلتی را که پس از تنزل به حیات دنیوی و پس از محجوب گشتن با حجاب‌ها دارند، اجمالاً بدانند.

وی با بیان اینکه مأنوس شدن با دعا از ضروریات بندگی است، اظهار کرد: دعا انسان را در مسیر عبودیت و بندگی قرار می‌دهد اما منظور از دعا، دعا‌های موجود در کتاب نیست، بلکه آن حضور قلبی است که با این دعا‌ها همراه می‌شود.

گفتنی است که در این همایش آیت‌الله صدیقی از کتاب شرح شیدایی گل، کتاب علامه میر‌جهانی که به همت حوزه علمیه اصفهان تهیه شده بود، رونمایی کرد و همچنین از بانو مهرعلیان، رتبه برتر حفظ قرآن کریم در کشور اردن نیز به دلیل تعدد کسب رتبه‌های برتر در عرصه داخلی و بین‌المللی تجلیل به عمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار