مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین گفت: با تشکیل اتحادیه صادراتی می توانیم به صورت متمرکز و هماهنگ برای حضور در بازارهای اروپایی برنامه ریزی کنیم.
کد خبر: ۴۶۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 19 July 2017
رضا طاهری در جلسه صادرات غیر نفتی استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای توسعه مناسبات تجاری با کشور روسیه مقرر شد کنسرسیومی در استان تشکیل شود تا بتوانیم کارها را با نظم و سامان بهتری پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: سهم ایران از بازار ۳۷ میلیارد دلاری واردات روسیه نیم درصد است و قزوین فقط یک میلیون دلار صادرات به این کشور داشته که بسیار ناچیز است و باید این میزان افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: مشکلات زیادی در عرصه صادرات کالاها در استان داریم که با عزم جدی باید برای رفع آنها اقدام کنیم تا شرایط بهتر شود.

وی تصریح کرد: نداشتن محصولات صادرات محور، نوسان قیمتها، تعرفه ترجیحی و نداشتن استاندارد مشتری از مهمترین مشکلات این بخش است که باید با حل آنها به صادرات رونق بخشیم.

طاهری بیان کرد: با شناسایی ۱۷ گروه بازرگان از کشور روسیه تعداد ۱۱ گروه به قزوین دعوت شدند و در بازدید از مزارع و باغات و توانمندی های تولیدی و صنعتی با ۵ گروه قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: سفارش صادرات دو هزار تن انگور، ۱۰۰۰ تن میوه و ۱۰ هزارتن محصول گلخانه ای برای صدور به روسیه را گرفته ایم و شرکای روسیه حاضرند همه محصول کشمش ما را در استان خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین یادآورشد: بازرگانان روسی برای ساخت ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان اعلام آمادگی کرده اند که باید برای تحقق آن اقدام کنیم.

وی از همکاری استانداری، ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و گمرک استان در افزایش صادرات نفتی تشکر کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار