معاون ارشاد قم عنوان کرد:
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر ضرورت ایجاد کمپین برای ساماندهی تبلیغات شهری قم تاکید کرد و گفت: در این کمپین رنگ سازمانی، شعار و حتی فونت مخصوص قم تعریف می شود.
کد خبر: ۴۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴ 11 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مهدی توکلیان با بیان این مطلب، افزود: در صورت شکل گرفتن این اتفاق و حتی انتخاب یک نماد خاص برای قم، علاوه بر همسو و شکیل شدن تبلیغات، به طور مثال این نماد می تواند به عنوان هدیه به میهمانان تشریفاتی این استان داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات تجاری در کشور جا افتاده است، اما تبلیغات غیرتجاری و فرهنگی اینگونه نیست، عنوان کرد: به همین جهت است که ضرورت ایجاد کمپین برای تبلیغات فرهنگی در استان به شدت احساس می شود.

وی ادامه داد: در کلان شهرهای دینی کشورمان مانند مشهد، قم و شیراز به جهت اینکه در این شهرها ترکیبی از مجموعه های فرهنگی، تاریخی، زیارتی و گردشگری با قدمت بالای یک هزار سال را شاهد هستیم باید دید که در این شهرها چگونه می توان با درنظر گرفتن همه این مسائل، نمادسازی مناسبی انجام داد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم در ادامه بیان کرد: استفاده از نماد شهر مقدس قم نباید فقط در سربرگ نامه ها دیده شود، بلکه می تواند به شکل های مختلف از جمله به عنوان هدیه یا بسته های مختلف تبلیغاتی استفاده شود تا بتوان با جا انداختن این نماد در سطح استان و کشور، همگی قم را با این نماد بشناسند.

توکلیان با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ایوان آیینه حرم مطهر به عنوان نماد قم معرفی شد، عنوان کرد: به نظر بنده این نماد به عنوان یک پیشنهاد می تواند باشد نه نماد قطعی استان؛ چرا که برای انتخاب یک نماد لازم است کارگروهی متشکل از هنرمندان زبده همچون استاد نجابتی و همچنین کارشناسان و مدیریت شهری در این خصوص نظر بدهند و در جلسه شورا به تصویب برسانند.

وی، کلان شهری دینی و حرم اهل بیت(ع)، شهر اجتهاد، پایتخت تفکر شیعی و نماد اسلام را از امتیازات و عناوین قم برشمرد و افزود: قم در دوره های پیشین خاستگاه زعفران و پسته بوده و حتی رنگ فیروزه ای استفاده شده در 440 امامزاده قم نیز مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: همه این سنبل ها و امتیازات قم لازم است توسط یک کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و سپس نمادهای مورد نظر را برای این شهر پیشنهاد بدهند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن بیان درخواستی گفت: تقاضای بنده از شورای فرهنگ عمومی استان این است که در خصوص انتخاب نماد قم تجدید نظر و با برگزاری جلسه ای دیگر به صورت تخصصی تر این مساله را بررسی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار