رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن گفت: عملیات نجات و انتقال کوهنورد مصدوم 70 ساله برازجانی از ارتفاعات قله سیالان این شهرستان توسط نیروهای امداد و نجات و با کمک بالگرد امدادی هلال احمر مازندران با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۴۶۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 18 July 2017
یدالله صالحی در گفت وگو با ایسنا، افزود: پنجشنبه هفته گذشته سه گروه کوهنوردی از شهرهای برازجان، اصفهان و قزوین برای فتح قله 4 هزار و 175 متری سیالان از مسیر قزوین به این منطقه اعزام و روز جمعه موفق به فتح این قله شدند.
 
وی تعداد کوهنوردان این گروه ها را 58 نفر اعلام و اظهارکرد: عصر شنبه به هنگام بازگشت از قله یک کوهنورد اهل برازجان از صخره 40 متر در مسیر برگشت سقوط کرد.
 
صالحی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیروهای امداد و نجات کوهستان هلال احمر تنکابن پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شدند اما به دلیل ارتفاع بلند کوه تصمیم به درخواست چرخبال گرفتند که به دلیل شرایط بد آب و هوایی و مه شدید امکان فرود بالگرد میسر نشد و تیم زمینی با اعزام به محل حادثه اقدامات سرپایی را برای مصدوم انجام دادند.
 
رییس جمعیت هلال احمر تنکابن گفت: مصدوم سپس با اسب با وجود بارندگی شدید همراه با بارش تگرگ به مکانی مناسب انتقال یافت و صبح دوشنبه با مساعد شدن وضعیت جوی دوباره بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام و موفق شد کوهنورد مصدوم را به شهر تنکابن و سپس بیمارستان شهید رجایی جهت درمان انتقال یافت. چهار کوهنوردی که همراه کوهنورد مصدوم بودند نیز به همراه نیروهای امدادی انتقال داده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار