رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور، گردهمایی «ائمه جمعه» استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 15 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛حجت‌الاسلام رضا شریفی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی استان یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی اشاره و اظهار کرد: به این مناسبت هر سال برنامه‌هایی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ و در استان‌ها اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته سپاه الغدیر یزد از برنامه‌های ویژه این ایام حمایت ویژه‌ای داشت گفت: از جمله برنامه‌هایی که برای این مناسبت در استان یزد در نظر گرفته شده، برگزاری گردهم‌آیی ائمه جمعه استان یزد است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد افزود: برگزاری ویژه برنامه‌هایی فرهنگی ویژه ائمه جمعه و خانواده‌های آنها و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط ستادهای نماز جمعه استان یزد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پنجم مرداد در استان یزد است.
شریفی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با مباحث فرهنگی در استان یزد وجود دارد، بحث بودجه و اعتباراتی است که باید به برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند.
وی به پخش مستقیم خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد توسط آیت‌الله طالقانی(ره)، گفت: در صورتی که امکان پخش نماز جمعه ششم مرداد امسال هم به صورت مستقیم وجود داشته باشد، مناسب است.
حجت‌الاسلام صداقت کشفی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به آشنا کردن مردم به ضرورت نماز جمعه در جامعه، گفت: صدا و سیمای مرکز استان یزد آمادگی کامل دارد که در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اقدام لازم را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار