مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: با همکاری اداره دامپزشکی طرح واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌های سنگین در این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۴۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 10 June 2015
حسن رزاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فریدونکنار اظهار کرد: با اعلام دامپزشکی نسبت به درگیری برخی از مناطق مازندران به بیماری لمپی‌اسکین در جمعیت دامی سنگین اعم از گاو و گوساله، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با همکاری اداره دامپزشکی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون ضربتی و ایمن‌سازی دام‌های شهرستان از روز گذشته به مدت یک هفته کرده است.

وی با اشاره به اینکه با ارسال اطلاعیه و پیامک‌های ترویجی نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی اقدام شد، افزود: همکاری دهیاران و دامداران با ماموران اعزامی برای واکسیناسیون دام‌ها ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه جلسه هماهنگی فروشندگان مجاز کود و سموم کشاورزی نیز در شهرستان برگزار شد، بیان کرد: درباره قوانین و مقررات مربوط به کارگزاران و رعایت اصول اولیه توسط مسئولان مربوطه از جمله حضور دائمی مسئول فنی در فروشگاه‌ها اقدام می‌شود.

وی اقدام به تمدید اعتبار پروانه یک ماه قبل از اتمام اعتبار آن را مهم دانست و تصریح کرد: داشتن دفتر ثبت سموم و نیز وجود سیستم تهویه مناسب و دفتر کار مجزا از محل قرارگیری سموم در فروشگاه به منظور حفظ سلامتی فرد لازم است.

رزاقی با بیان اینکه رعایت نظم در چیدمان و قفسه‌بندی مناسب سموم و کود باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: داشتن بارنامه و فاکتور خرید و فروش نیز لازم است.

وی معرفی افرادی که اقدام به عرضه کود و سم به صورت غیرمجاز می‌کنند را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: لیست توزیع کود باید به تفکیک ارائه شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: جلسه آموزشی توجیهی طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی در روستای نوایی‌محله علیا از توابع دهستان امام‌زاده عبدالله این شهرستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جلسه در روستای نوایی‌محله علیا و با شرکت 30 نفر از بهره‌برداران منطقه در مسجد روستا برگزار شد، گفت: در فواید یکپارچه‌سازی اراضی از جمله مصرف بهینه آب، مدیریت کامل مزارع، زهکشی و سهولت در انجام مکانیزاسیون آموزش داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار