قبل و بعد از انجام یک رویداد سرنوشت ساز
کاری نچندان ساده از اینرو که باید خنک ترین منطقه شهر برای برگزاری این رویداد شکل گیرد انهم در شهرستانی که فضای سالن های ورزشی به اجبار محل برگزاری چنین رویدادی است!
کد خبر: ۴۵۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 09 July 2017
درگرمترین روزهای سال 96 یکی از مهمترین رویدادهای کشوروبه تبع آن شهرستان لنده فرارسیده است.
کنکور سراسری به عنوان مهمترین برون داد سالها تلاش یک دانش اموز و خانواده های انان باید برگزار شود.
برنامه ریزی ها درراستای یکی از مهترین رویدادهای سال شهرستان با تشکیل نشست ها با محوریت انتخاب کارگروه عوامل اجرایی،انتخاب مکان برای حوزه های برگزاری با توجه به اینکه شهرستان نوپای لنده فاقد سالن های مجهز برای برگزاری چنین رویدادهایی است و دار و ندار این شهرستان دو تا سالن ورزشی است و همچنین انتخاب عوامل اجرایی از آنجا که نگاه به کنکور باید فارغ از زد و بند های سیاسی و مسائل قومیتی باشد و همچنین هماهنگی با ادارات خدمات رسان وحفاظتی ،امنیتی شهرستان .
اولین اقدام
اولین اقدام علی جاویدان نماینده سازمان سنجش و رئیس آموزش و پرورش لنده انتخاب کادری مجرب و دلسوز از همکاران ستادی خود است. نیروهایی که لباس کارگری به تن کنند و در گرمای 35درجه لنده صندلی جابجا کنند ، برق کشی کنند و حتی به کمک نیروهای زحمت کش خدماتی بیایند.
تیمی متشکل از مسولین واحد های مالی و پشتیبانی ،امتحانات، خدمات ،روابط عمومی، امور اداری و آموزش شکل میگیرد.
محل های برگزاری مشخص میشوند ،این تیم درگرمترین روزهای سال در راستای کمک همه جانبه به 750داوطلب همشهری خود شروع به آماده سازی فضا های انتخاب شده را دارند .
قریب به 800 صندلی باید از مدارس شهر به دو حوزه انتخابی انتقال داده شود. صندلی ها از شش مدرسه شهر به دو حوزه انتقال داده میشوند .چیدمان و کد گذاری انجام گرفت.

قدم دیگر تجهیز محل های برگزاری به وسایل سرمایشی است
کاری نچندان ساده از اینرو که باید خنک ترین منطقه شهر برای برگزاری این رویداد شکل گیرد انهم در شهرستانی که فضای سالن های ورزشی به اجبار محل برگزاری چنین رویدادی است!
محل های انتخاب شده به شدت گرم و داوطلبین تحمل ده دقیقه نشستن را نخواهند داشت!

گروه پشتیبانی و به عبارت دیگر دلسوزان برگزاری ناامید نیستند با قرض گرفتن وسایل سرمایشی از ادارات شبکه بهداشت و درمان ،شهرداری و منازل شخصی عوامل اجرایی و تعدادی از همشهریان محل های برگزاری را تجهیز می کنند.

تمهیدات به حدی ریز و حساس بود که از سوی نماینده سازمان سنجش وگروه پشتیبانی گفته شد که نباید کوچکترین صدایی از وسایل سرمایشی بکار گرفته شده در بیاید و داوطلبین را آزار دهد.
به ریز وسایل ایده ال راه اندازی می شوند.
خنک ترین نقاط شهر دو شب مانده به این آزمون حیاتی آماده است تاحدی که وسایل سرمایشی جایگزین درمحل های برگزاری آماده بودند.
وضعیت برق شهرستان ناپایدار است ،در روزهای گذشته به دلیل شدت گرما و همچنین فرسوده بودن شبکه برق ، شاهد آن بودیم به کرار برق شهر قطع میشد.

مشکلی که اگر فکری بحال آن نشود همه تلاش های انجام شده را باطل میکند.
رایزنی ها با مسولین برق شهرستان انجام میشود
سرنوشت 750داوطلب از فرزندان این منطقه به حل این مشکل بستگی دارد.آنان باید در فضای آرام و به دور از هرگونه مشکل بنشینند و آزمون دهند.
رئیس آموزش وپرورش و تیم پشتیبانی به جد دنبال مهیا کردن این فضا هستند
کارکنان برق شهرستان پای کار می آیند
وعده شکل گیری تیم های سیار ازسوی مسولین برق شهرستان برای کنترل شبکه داخلی و همچنین شبکه انتقال برق از مسیر دهدشت تا لنده داده میشود.
با تمام تفاسیر ،تلاش های صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش ,برق شهرستان ،شبکه بهداشت و درمان ،نیروهای حفاظتی  و امنیتی مشکل دیگری بر سرراه است.
مصرف برق توسط شهروندان باید کنترل شود
به نقل از رئیس اداره برق شهرستان در این روزها وضعیت بار مصرفی برق فول بار شده بود و همچنین مدار انتقال برق به شهرستان با توجه به اینکه عمری است زیر بار است هر لحظه امکان قطعی برق دور از انتظار نیست.

رئیس آموزش و پرورش نشست رسانه ای برگزار می کند
وی می گوید تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد مهم دیده شده است
لکن اینجا نوبت به رسانه های شهرستان است ،اگرچه محل های برگزاری این آزمون به نحو مطلوب آماده است ولی یک خاموشی یک ساعته ، تمام زحمات 12ساله دواطلبین و خانواده ها و سپس تلاش عوامل اجرایی کنکور را از بین خواهد برد رسانه های شهرستان به مانند اموزش و پرورش ،برق و شبکه بهداشت و شهرداری  پای کار امدند .
یک روز مانده به برگزاری آزمون خبرهای عموما با تیترهای از قبیل ،کنکور حق الناسی به دوش همه مردم ،همه بسیج برای برگزاری مهمترین برون داد 12سال تلاش،و همچنین کمپین حمایت از کنکوری های لنده با مصرف بهینه به همت خبرنگاران شهرستان انجام میگیرد.
پیامک های حاوی مصرف بهینه برق در دو روز برگزاری کنکور برای خانواده های 704داوطلب کنکوری شهرستان ارسال میشود.
فضای مجازی شهرستان به نحو مطلوب در راستای کمک هرچه بهتر به کنکوری های لنده قرارگرفت.
روز برگزاری فرا میرسد تمام تلاش های انجام گرفته بستگی به این دارد کسانی که بر روی صندلی های چوبی نشسته اند از محل برگزاری آزمون رضایت دارند یا ندارند!
آیا از نگاه آنان که 12،13سال تلاش کرده اند،فضای که در آن باید سرنوشت خود را رقم بزنند مناسب است .
داوطلبین چه می گویند ؟
خبرنگار تابناک به ریز در این چند روز حواشی کنکور و چگونگی برگزاری آن را زیر نظر دارد و منتظر پایان این آزمون و گفتگو با داوطلبین است .
سامان شفایی از داوطلبین گروه علوم تجربی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک و اینکه محل برگزاری را به لحاظ سرمایشی ، بهداشتی ، نظم و آرامش چگونه دیدید؟ گفت : همه چیز عالی بود و مهیای فقط  و فقط تفکر برای پاسخگویی و رضایت کامل داریم.
مهمتر اینکه قبل از ورود به سالن برگزاری آزمون نوع برخورد مسولین آموزش و پرورش خصوصارئیس این اداره که به ما روحیه می دادند برایمان جالب بود .
شجاع عابدی تراب به فضای آرام محل برگزاری اشاره کرد و از مسولین شهرستان که به فکر آنان بودند تشکر کرد .
مرضیه م داوطلب دختر آزمون امسال در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : امروز صبح که کنکور داشتم و با همه برنامه ریزی ها دیشب حال پدرم بد شد و خانواده ام پدر را به بهبهان برای بستری برده بودند و من خواهرم تنها خونه و بودیم . استرسی که برای حال پدرم داشتم و استرس از کنکور باعث شد شب راحتی نداشته باشم و دیر از خواب بلند شدم میخام این نکته را بگویم تصور کنید اگر این ازمون در لنده برگزار نمیشد یک نفر مانند من چه باید میکردیم ؟!
تشکر میکنم از تمام کسانی که باعث شدند دراین سالها کنکور در شهر خودمون برگزار بشه
صبحان مرادی یکی دیگر از کنکوری های امروز بود که درپاسخ به سوال خبرنگار تابناک با موضوع چه چیزی امروز اذیتت میکرد پاسخ داد هیچ نکته منفی ندیدم . آرامش کامل

تهیه وتنظیم این گزارش ضمن نشر زحمات عوامل اجرایی کنکور شهرستان پیام مهمتری دارد و آن این نکته است شهرستان لنده با قدمتی به در ازای تاریخ و تقدیم بیش از 90 شهید از جنس سردار جانمحمد کریمی ها ،شهید طیب ها و قریب به ده ها رزمنده ،آزاده و ایثارگر در راه این مملکت میطلبد مسولین استانی ،نماینده فعال مردم در مجلس شورای اسلامی بعد از مطالعه این خبر همتی به خرج نمایند تا فرزندان ، برادران و خواهران همین شهدا،جانبازان وایثارگران درفضای مختص به برگزاری چنین رویدادی بنشینند

همت شما مسولین را میطلبد تا دانش آموزان این دیار دغدغه قطع برق وگرم شدن فضای برگزاری را نداشته باشند و آنان نیز فضایی به مانند سایر نقاط کشور داشته باشند.
مطالعه این خبر اگر چه رضایت عموم از عوامل اجرایی و تقدیر از آنان در رأس رییس اداره آموزش و پرورش ،معاونت پشتیبانی این اداره ، واحدهای حراست ،خدمات ، امتحانات ،آموزش ، اموراداری ادارات خدمات رسان خصوصا اداره برق ، شبکه بهداشت ،شهرداری و عوامل اجرایی حوزه ها را در بر داشت ، لکن به لنده حق دهید که انصاف نیست یک هفته مسولین اموزش و پرورش صندلی جابجا کنند و هر دری را بزنند تا وسیله سرمایشی به آنان قرض دهند!
برگزاری کنکورسراسری مهمترین رویداد زندگی یک دانش آموز و خانواده های آنان است و به تعبیر این روزهای رئیس آموزش و پرورش حق الناسی است که بایدبه دوش کسی نماند!
انتظار میرود مسولین محترم استانی حال روز برگزار کنندگان کنکور سراسری در لنده را درک و مهمتر آنکه تلاش کنند این حق الناس بر دوش آنان نماند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار