مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خبر داد:
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گفت: با پیگیری دفتر امور روستایی استانداری قزوین اخذ مجوز برای راه‌اندازی 20 دهیاری جدید در استان قزوین انجام شد و بزودی این دهیاری‌ها شروع به کار خواهند کرد.
کد خبر: ۴۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری ایسنا از قزوین، کریم حبیبی‌انبوهی، اظهار کرد: روستاهای مشمول این دهیاری‌ها عمدتاً در بخش‌های الموت شرقی، غربی و کوهین هستند که با راه‌اندازی این دهیاری‌ها کلیه روستاهای بالای 30 خانوار استان از دهیاری برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به  تخصیص اعتبارات دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت روستاها افزود: به دلیل جمعیت خیلی کم این روستاها اعتبارات تخصیصی از محل  مزبور به این روستاها بسیار اندک خواهد بود.

حبیبی ادامه داد: بنابراین به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری این دهیاری‌ها، مقرر است از دهیاران روستاهای مجاور به عنوان دهیاران این روستاها استفاده  شود به نحوی که حداقل هر 3 تا 4 روستا با یک دهیار تمام وقت اداره شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای 842 روستا است که 510 روستای آن دارای دهیاری بوده و با راه‌اندازی دهیاری‌های جدید این تعداد به 530 دهیاری می‌رسد و به این ترتیب همه روستاهای بالای 30 خانوار استان قزوین از دهیاری برخوردار می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار