مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان از افتتاح نمایشگاه صنعت چوب به مناسبت روز جهانی صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 09 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، فرزین حق پرست در آئین افتتاح این نمایشگاه که با حضور مدیرکل حمایت از تولیدات صنایع دستی انجام شد ، گفت : صنعت چوب یکی از صنایع دستی با سابقه درخشان در آذربایجان شرقی است که هنرمندان این رشته با فعالیت در زیرشاخه های مختلفی همچون منبت ، معرق ؛ خراطی و... این صنعت اصیل دستی را در استان رونق بخشیده اند.

حق پرست ادامه داد : رشته تحصیلی صنایع دستی با گرایش چوب از سال 92 در مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی دو کمال اقدام به جذب دانشجو کرده است و در حال حاضر 40 نفر دانشجو در این رشته هنری مشغول به تحصیل هستند.

لازم به ذکر است ، این نمایشگاه مجموعه ای از آثار 30 نفر از فعالان رشته ی صنایع چوب است ، و در شاخه های منبت ، معرق ، مشبک ، خراطی چوب و معرق خط تابلو در نگارخانه استاد محمد نقاش واقع در چهارراه آبرسان، خیابان هفت تیر ، نرسیده به بیلان کوه ، کوی شیخ کمال ، مرکز علمی کاربردی صنایع دستی تبریز آماده بازدید عموم است.

گفتنی است ، این نمایشگاه از 18 الی 23 خرداد 94 از ساعت 10 الی 20 شب دایر است و علاقه مندان می توانند از این آثار دیدن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار