فرماندار اردبیل گفت: به منظور ارتقای بهداشت و سلامت در جامعه مرغ های کشتار شده در اردبیل دارای کد رهگیری شدند.
کد خبر: ۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 09 June 2015

به گزارش ایرنا، جواد زنجانی در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام اردبیل افزود: طرح ردیابی طیور در کشتارگاه های اردبیل از طریق ارسال شماره کد رهگیری درج شده روی لفاف مرغ های کشتاری به سامانه پیامکی 30008903 با هدف جلوگیری از عرضه کشتار نامناسب و نامرغوب مرغ راه اندازی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل که یکی از بزرگترین کشتارگاه های صنعتی شمالغرب می باشد ظرفیت کشتار چهار هزار رأس دام سبک و 250 رأس دام سنگین را

دارد.

وی سلامت و امنیت غذایی را محوری ترین موضوع در برنامه های دولت اعلام کرد و گفت: باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن در ذبح بهداشتی و با کیفیت دام استفاده کرد.

زنجانی از طرح تفکیک نوع و جنس دام با تلاش کارشناسان دامپزشکی خبر داد و افزود: هم اکنون 180 نفر در این کشتارگاه مشغول کارند و تلاش می کنیم با افزایش کشتار و راه اندازی سـایر قسمت ها اشتغال را تا سه برابر افزایش دهیم .

فرماندار اردبیل هدف از ساماندهی و ارتقای کیفیت لاشه و آلایش دامی استحصال شده را جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز، کمک به سلامت و بهداشت و کیفیت گوشت اعلام کرد و افزود:روزانه حدود 500 رأس دام سبک و 70 دام سنگین دراین مجتمع کشتار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار