رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: بیش از یک هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در آبیک طی ماه رمضان معدوم شد.
کد خبر: ۴۵۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 03 July 2017
مرتضی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: اداره دامپزشکی آبیک با جدیت تمام با توزیع هرنوع فرآورده خام دامی غیربهداشتی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و... به شدت برخورد می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک گفت: در طرح تشدید نظارتها در ماه مبارک رمضان  که در دو نوبت صبح و عصر اجرا شد ۵۰۲ مورد بازدید از ۱۸۳ مرکز تولید، توزیع، فروش و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر توسط کارشناسان دامپزشکی با حجم کاری ۶۰۰ نفر ساعت صورت گرفت که در این راستا ۱ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و بیش از یک تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف معدوم شد.

یعقوبی همچنین از کشف و معدوم سازی بیش از ۳۰۰کیلوگرم آلایش خوراکی طیور(دل و جگرو...) غیربهداشتی و فاسددر یکی از شرکتهای تولیدی این شهرستان در روز گذشته خبر داد.

وی اظهار داشت: این محموله که شرایط ارگانولپتیکی(ظاهری) نامناسبی داشت و به دلیل عدم رعایت شرایط نگهداری، دچار فساد شده بود توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و ضبط و معدوم سازی شد.

یعقوبی در ادامه افزود:  اکیپ های نظارت اداره دامپزشکی شهرستان آبیک طی یک برنامه مدون روزانه با به کارگیری حداکثر توان نسبت به بازدید از کلیه مراکز عرضه فرآورده های خام دام و طیور موجود در سطح شهرستان و  غذاپزی ها، رستوران ها و کارخانجات بسته بندی اقدام می کنند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بر خورد جدی بامتخلفین بعمل خواهد آمد.

وی در پایان به نقش شهروندان در همکاری با اداره دامپزشکی در راستی ارتقای سطح بهداشت مراکز عرضه اشاره کرد و از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده های خام دام و طیور مراتب را از طریق شماره ۴ رقمی  ۱۵۱۲و یا سامانه پیامک۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار