امیرحسین یعقوبی، از جوانان موفق سرخه‌ای است که با وجود مدرک تحصیلی بالای خود، زالو پرورش می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 02 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، امیرحسین یعقوبی از جوانان موفق سرخه‌ای بوده و هم‌اکنون دانشجوی رشته دکتری دامپزشکی در گرمسار است؛ وی موفق به راه‌اندازی فارم کوچک پرورش زالو در این شهرستان شده است.

امیرحسین یعقوبی در خصوص راه‌اندازی این پروژه و اینکه چرا پرورش زالو را انتخاب کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه می‌گوید: چند وقت بود که دنبال یک کار تولیدی مرتبط با رشته‌ام بودم؛ بنابراین بسیار جست‌وجو کردم و سرانجام با پیشنهاد یکی از دوستانم از یک فارم پرورش زالو دیدن کردیم و با توجه به صحبت‌ها و همچنین بضاعت مالی موجود و ریسک تقریباً پایین کار، به انجام این کار مبادرت ورزیدیم.

وی بیان داشت: مسلماً برای آینده طرح‌های بزرگی را در این زمینه در سر داریم و در فکر توسعه و گسترش این کار هستیم؛ در افق‌های دورتر دنبال ایجاد شرکتی به همین نام و ایجاد و راه‌اندازی فارم در شهرهای دیگر نیز هستیم که یکی از آن‌ها شهرستان سرخه بوده و البته قدم‌های اولیه در این ارتباط برداشته شده است.

این جوان خوش‌آتیه سرخه‌ای گفت: امروز با گسترش علم پزشکی، اکثر گرایش افراد جامعه از پزشکی شیمیایی به سمت طب سنتی و پزشکی گیاهی سوق یافته و علت آن اثرات مضر استفاده از داروهای شیمیایی و هزینه‌های هنگفت آن بوده؛ در حالی‌ که طب سنتی ارزان‌قیمت‌تر و اثرگذارتر است.

وی افزود: خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان او است که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگ‌ها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود.

یعقوبی بیان داشت: به عقیده بعضی از کارشناسان، ۱۰۰ نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگ‌های قلب، گرافت های پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود.

این جوان موفق سرخه‌ای گفت: با انداختن دو عدد زالو پشت گوش‌ها می‌توان امراض صعب‌العلاج مغز مثل پارکینسون، رعشه، (MS) و گرفتگی عروق مغز، آلزایمر و صرع را معالجه کرد.

یعقوبی افزود: با زالودرمانی می‌توان زخم معده، کولیت روده، پرستات، امراض ریوی، التهابات کبد، کیسه صفرا و بواسیر و ناباروری مردان (ضعف اسپرم- واریکوسل)، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.

وی با بیان اینکه زالو بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می‌کشد، گفت: از نمونه‌های استفاده زالو در پزشکی که در فوق هم به آن اشاره‌هایی شد، می‌توان به عوارض قند بر چشم‌ها (موی‌رگ‌های چشم از خون غلیظ قندآلود پر و موجب کوری می‌شود)، با انداختن دو عدد زالو به دو طرف چشم‌ها خون مویرگ‌های چشم تخلیه و بینایی برمی‌گردد و یا آرتروز مزمن، درد شدید زانو، آب زانو، ورم زانو و زیر زانو با انداختن چهار عدد زالو روی پاها تکرار هر ماه آن معالجه می‌شود.

این دانشجوی دکتری دامپزشکی گفت: سردرد و سینوزیت مزمن و عفونت سینوس‌ها با انداختن چهار عدد زالو به شقیقه‌ها، عفونت تخلیه و سردرد خوب می‌شود.

یعقوبی افزود: پروررش زالو ازجمله کارهایی است که داخل منزل هم میشه انجام داد که البته باید شرایط را برای پرورش مهیا کرد و با توجه به اینکه کار حساسی است؛ ولی نیازی به ثبت ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار