امروز، سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور است
بر اساس مطالعات انجام شده؛ امام رضا(ع) در روز سه شنبه 17 ربيع الاول 201 هجرى قمرى برابر با 14 اكتبر 816 ميلادى برابر با 200 هجرى شمسى به نيشابور تشريف آورده اند و 10 تيرماه، روز «ملي خراسان» نام گرفته است كه اين نامگذاري سالروز ورود حضرت رضا(ع) را به مردم خراسان،يادآور مي شود.
کد خبر: ۴۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 01 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از روزنامه قدس،امام رضا(ع) در روز سه شنبه 17 ربيع الاول 201 هجرى قمرى برابر با 14 اكتبر 816 ميلادى برابر با 200 هجرى شمسى به نيشابور تشريف آورده اند و  10 تيرماه، روز «ملي خراسان» نام گرفته است كه اين نامگذاري سالروز ورود حضرت رضا(ع) را به مردم خراسان،يادآور مي شود.

 كاروان امام رضا(عليه السلام)، مورداستقبال و ميزبانى گرم و باشكوه مردم نيشابور قرار گرفت و برگ زرين ديگر در تاريخ تشيع خراسان، ايران و جهان اسلام ثبت شد. روايت متواتر است كه امام رضا (ع) در مسير حركت خويش به سمت مرو، وارد نيشابور شد،.

جويندگان دانش و حديث پيش شتافته و عرضه داشتند:اي امام بزرگ و اي فرزند امامان بزرگوار! تو را به حق پدران پاك و اسلاف بزرگوارت قسم مي دهيم كه رخسارمبارك خود را به ما نشان دهي و حديثي از پدران و جد بزرگوارت پيامبر خدا(ص) براي ما بيان فرما تا يادگاري ازآن حضرت نزد ما باشد.

 امام پذيرفتند و پرده هودجي بالا رفت. مردم از مشاهده طلعت مبارك امام از خود بي خودشدند و گريستند.

امام رضا(ع) از قول پروردگار متعال حدیثی به اين شرح بيان فرمودند: «لا اله الا االله حصني فمن قالها دخل حصني امن من عذابي» يعني: كلمه لا اله الا االله، د ژ من است، هركس آن را بگويد به اين د ژ درمي آيد و از عذاب من ايمن مي شود.

 امام پس از اندكي سكوت سر برآورد و در ادامه فرمود: «بشرطها و شروطها و انا من شروطها» يعني: اين را شرطي و من از جمله شروط آنم اين حديث شريف دركتاب هاي متعددي مانند عيون اخبار الرضا؛ منتهي الآمال؛ بحارالانوار؛ حديثه الشيعه و... درج شده است.

 در كشورهاي منطقه اوضاع و شرايط فرق كرده ومجاهدان در راه خدا زمام امور را به دست گرفته اند و انشالله پيروزي نهايي با مستضعفان جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار