معاون عمرانی استاندار همدان با انتقاد از اینکه گردشگری همدان نقشه راه ندارد، گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری سنتی و ضعیف است.
کد خبر: ۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ 12 February 2015
معاون عمرانی استاندار همدان با انتقاد از اینکه گردشگری همدان نقشه راه ندارد، گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری سنتی و ضعیف است.

به گزارش تسنیم  ، محمودرضا عراقی در کارگروه گردشگری استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال به اندازه کافی کارگروه گردشگری در استان همدان تشکیل نشده تصمیم بر این شد تا هر هفته روزهای سه‌شنبه کارگروه گردشگری تشکیل جلسه دهد.

وی با بیان اینکه بحث‌های مفیدی در کارگروه گردشگری همدان باید شکل بگیرد، افزود: اگر تا به امروز کارگروه گردشگری در استان همدان تشکیل نشده به این دلیل است که دبیرخانه ظرفیت لازم را برای این موضوع ندارد.

عراقی با تاکید بر اینکه فرآیند لازم برای تبدیل ایده به ثروت در اداره کل میرث فرهنگی استان همدان وجود ندارد تصریح کرد: متاسفانه وقتی یک طرح یا ایده جدید به میراث فرنگی ارائه می‎شود، راکد می‏ماند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه طرح‌های جدید گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی استان همدان رسوب می‎کند، تاکید کرد: متاسفانه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در حوزه گردشگری نیز ضعیف بوده و بیشتر به صورت سنتی انجام می‎شود.

عراقی با تاکید بر اینکه باید از قدرت هنر برای تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری همدان استفاده کنیم، بیان کرد: نمی‎توان براساس شرایط گذشته تبلیغات گردشگری را انجام داد بلکه نیاز است تا هنرمندانه ظرفیت‌های گردشگری همدان را معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر همدان باید گردشگری را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهند، اظهار داشت: باید از مباحث سخت‎افزاری در حوزه گردشگری عبور کرده و به سمت مسائل نرم‎افزاری از جمله فرهنگ‎سازی که زمان‌بر و هزینه‌بر هستند حرکت کنیم.

عراقی با تصریح بر اینکه گردشگری با رفتار سنتی به جایی نمی‎رسد، بیان کرد: با وضعیت فعلی نمی‎توان در این حوزه جلو رفت و باید برنامه‌های مناسب را برای صنعت اول استان ارائه داده و  پیگیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات لازم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تبدیل ایده و طرح به ثروت به سبب نبود طرح جامع و نقشه راه در اداره کل میرث فرهنگی همدان عملیاتی نمی‎شود، افزود: در حال حاضر برنامه کلی و نقشه راه برای گردشگری همدان وجود ندارد و تنها به موارد موردی توجه داریم.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه گردشگری محور توسعه استان همدان معرفی شده است، تاکید کرد: با برنامه‎ موردی نمی‎توان به توسعه در گردشگری دست پیدا کرد و نیاز است تا برنامه‌ای کلی با آینده‎نگری برای این حوزه تدوین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار