معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعداد کندوهای زنبور عسل در استان کرمانشاه را ۲۴۲ هزار اعلام کرد.
کد خبر: ۴۴۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 13 June 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، بهرام خانی درجمع خبرنگاران افزود: امروزه متاسفانه از زنبور عسل فقط عسل آنرا می شناسیم و این در حالی است که این حشره بسیار مفید و محصولاتی به عنوان اکسیر جوانی، زهر زنبور و زرده گل نیز تولید می کند.

 وی خاطر نشان کرد:ژل رویال( اکسیر جوانی) یکی از محصولات فرعی در کندو است که در طول سال از هر کندو ۱۰ تا ۲۰ گرم از این محصول تولید می شود.

 خانی در مورد اسب اصیل  کرد تصریح کرد: این اسب خاص استان کرمانشاه و منطقه غرب می باشد که متاسفانه چون تبار نامه نداشت در بازار و میادین ورزشی راه نیافت ودر این راستا تلاش برای کسب تبار نامه برای این نژاد در اولویت  کار قرار گرفت و توانستیم طی سال گذشته اولین نسخه از تبار نامه اسب نژاد کُرد را دریافت کنیم.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در باره کشارگاههای  01 و02 اظهار داشت:در روش 01 به صورت دستی اقدام به خارج کردن امعاء و احشاء مرغ  می شود و ممکن است برخی از ضایعات داخل مرغ باقی بماند و پس از گذشت مدتی مرغها بوی بدی خواهند گرفت.
خانی ابراز داشت: به منظور صادرات و دریافت کد (ir) یعنی کد بین المللی ایران باید کشتارگاهها دارای خطوط 02 باشند که کاملا اتوماتیک است و پس از خارج کردن ضایعات مرغ آماده طبخ خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار