رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: شهر محمدیه استان قزوین با داشتن جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد که این امر در وزارت کشور در دست بررسی است.
کد خبر: ۴۳۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 12 June 2017
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوین درباره شهرستان شدن شهر محمدیه و شهر اقبالیه استان قزوین اظهار داشت: بخش محمدیه قزوین با الحاق ناحیه شهری 100 هزار نفری مهرگان و شهر اقبالیه با جمعیت 70 هزار نفر استحقاق و استعداد شهرستان شدن را دارند.

وی افزود: در موضوع شهرستان شدن شهر محمدیه باید این نکته را درنظر بگیریم که دولت یازدهم در برهه‌ای بحث تقسیمات کشوری را در کل استان‌ها متوقف کرده بود اما هم اکنون این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: بحث شهرستان شدن شهر محمدیه از موضوعاتی بود که به صورت جدی در دستور کار نمایندگان قزوین قرار داشت که مراحل کارشناسی آن هم در استانداری و وزارت کشور طی شده است که انتظار می‌رود به این تقاضای جدی مردم عمل شود.

وی گفت: برای شهرستان شدن بخش محمدیه جمعیت روستایی، جمعیت شهری، بخش‌ها و شهرهای مختلف و مراکز دهستان تعریف شده و براساس آن اطلاعات لازم به هیئت دولت و وزارت کشور ارائه شده است.

محمدی با بیان اینکه بودجه‌های دولتی هیچ تناسبی با شرایط رسیدگی به وضعیت عمومی شهرک مهرگان ندارد، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای حل مشکلات این ناحیه شهری داریم که پس از کارشناسی‌های لازم آن را اجرایی می‌کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته را لازمه اجرای عدالت اجتماعی دانست و تأکید کرد: نواحی منفصل شهری و نواحی کمتر توسعه یافته باید در اولویت رسیدگی و ارائه خدمات باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار