استاندار قزوین گفت: در سال ۹۶ بودجه جاری استان قزوین ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که می‌تواند تأثیری مهم در مدیریت مطلوب استان بگذارد.
کد خبر: ۴۳۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 10 June 2017
فریدون همتی شامگاه جمعه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ه با حضور نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: به مدیرانی با رویکرد جذب سرمایه بخش خصوصی نیاز داریم.

وی افزود: میزان جذب اعتبارات ملی شاخص ارزیابی مدیران در دولت تدبیر و امید است و سازمان برنامه و بودجه باید گزارشی در این خصوص آماده و ارائه کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: منابع اعتباری و بودجه استان محدود اما نیازها نامحدود هستند بنابراین باید با مدیریت جهادی و اولویت‌بندی دقیق و هوشمندانه در زمینه استفاده حدکثری از این منابع اقدام کرد.

همتی با اشاره به دستورالعمل هزینه کرد سهم اعتبارات استانی که توسط مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان در این نشست برای مدیران تشریح شد گفت: یک کارگروه متشکل از چندین عضو از دستگاه های مختلف برای بررسی و بازبینی این دستور العمل باید تشکیل شود تا هدف مدیریت ارشد استان که تخصیص بهینه و استفاده مطلوب از منابع و اعتبارات تخصیص یافته است به شکل مطلوب‌تر و بی نقص‌تری محقق شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در سال جاری در خصوص افزایش بودجه جاری استان گام بسیاری مهمی برداشته شد،افزود: امسال در شرایط کاهش فروش و قیمت نفت بودجه جاری استان از 800 میلیارد ریال به یک هزار و 300 میلیارد ریال افزایش یافت که این موضوع نقش موثری در مدیریت مطلوب استان ایفا خواهد کرد.

همتی ادامه داد:در کنار این موضوع در سال گذشته اختصاص پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر دولت به استان قزوین موجب شد اجرای بسیاری از طرح‌های استان مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار و بیمارستان 700 تخت‌خوابی شتاب بیشتری بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه ها گفت:یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌ها تامین نظر فرمانداران و بخشداران در عزل و نصب مدیران دستگاه‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌های استان است که باید با هماهنگی فرمانداران و بخشداران صورت گیرد تا نظم و انظباط حاکمیتی از دورترین نقطه تا مرکز استان رعایت شود.

در ادامه این نشست نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران دستگاه های اجرائی در خصوص دستورالعمل سهم اعتبارات دستگاه های استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار