مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای شروع طرح مبارزه با آفت ملخ ؛ تاکنون درسطح ۵ هزار و ۵۲۵ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان مبارزه با این آفت انجام شده است.
کد خبر: ۴۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 07 June 2017
عباس علیخانی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: سطح کل مبارزه تاکنون ۵هزار و ۵۲۵ هکتار بوده که از این میزان در بخش طارم سفلی حدود ۳هزار و ۷۳ هکتار، الموت غربی یک هزار و ۳۹۵ هکتار،   الموت شرقی ۱۵۷ هکتار،   بخش مرکزی ۵۸۳ هکتار و کوهین  ۳۱۷ هکتار عملیات مبارزه با آفت ملخ انجام و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ملخ از آفات عمومی و خطرناک مزارع و باغات کشاورزی است و مبارزه با آن بعهده دولت می باشد اظهار داشت : در این راستا این مدیریت، کار ردیابی، پیش آگاهی و کانون کوبی این آفت را از اواخر زمستان سال گذشته آغاز و به محض ظهور پوره ملخ مبارزه و کانون کوبی از اواخر اسفندماه آغاز کرده است.

علیخانی بیان کرد: روش مبارزه با این آفت؛ سمپاشی با استفاده از سمپاشهای مختلف و طعمه پاشی با استفاده از سبوس آغشته به سم است.

وی انواع  ملخ های موجود در باغات و مزارع کشاورزی را؛ مراکشی، شکم بادمجانی، شاخک بلند البرز، ایتالیایی ذکر کرد.

علیخانی عمده مناطق آلوده به ملخ را در منطقه طارم سفلی، الموت شرقی و غربی، قسمتی از بخش مرکزی و کوهین برشمرد.

وی با بیان اینکه؛ طرح مبارزه با آفت ملخ در مزارع کشاورزی شهرستان  تا کنترل کامل این آفت ادامه دارد به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مواجه و دیدن این  آفت در سطح مزارع و باغات، مراتب را به کارشناسان پهنه مستقر در مراکز خدمات جهادکشاورزی مربوطه اطلاع دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار