مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: ساخت دو تصفیه خانه شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی تا چند ماه آینده در استان آغاز می شود.
کد خبر: ۴۳۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 07 June 2017
حمید رضا خانپور در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در استان قزوین بویژه در صنعت جدی گرفته شده تا سلامت شهروندان به مخاطره نیفتد.

وی افزود: با احداث شهرک های صنعتی و تولید پساب های صنعتی ضروری است تا برای دفع بهداشتی این پساب ها نیز برنامه ریزی شود که در چند سال گذشته در این زمینه نیز با جدیت وارد کار شده ایم.

احداث تصفیه خانه فاضلاب پارک صنعتی لیا
 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت:تاپایان نیمه اول امسال عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه پارک صنعتی لیا که با شهرک صنعتی لیا ادغام شده آغاز خواهد شد.

وی گفت: بعد از ادغام پارک صنعتی لیا با شهرک صنعتی لیا بلافاصله طراحی احداث تصیفه خانه فاضلاب به اجرا در آمده و تا پایان مرداد ماه با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

خانپور افزود: برای اجرای این طرح بالغ بر۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل شده اند تا از آلودگی های صنعتی کاسته شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین یادآورشد:  آلودگی های زیست محیطی تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کنترل می شوند و قبل از احداث تصفیه خانه طبق ضوابط شهرکهای صنعتی و استانداردهای زیست محیطی دفع پساب واحدهای صنعتی با احداث پیش تصفیه بر عهده صاحبان واحدها بوده که با احداث تصفیه خانه ها اگر پساب خروجی واحدهای صنعتی به حد استاندارد برسد به شبکه فاضلاب متصل می شوند.

احداث دو تصفیه خانه تا پایان امسال

خانپور از احداث دو تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سالجاری هم خبر داد و گفت: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته عملیات اجرایی ساخت دو تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی
تا چند ماه آینده آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از پیشرفیت فیزیکی ۳۵ درصدی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین خبرداد و اظهارداشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

خانپور بیان کرد: با دریافت گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱ برای پنجمین دوره متوالی برای تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا این واحد به عنوان اولین تصفیه خانه فاضلاب دارای گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱ در استان معرفی می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی لیا، فاز اول کاسپین و حیدریه در استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار