معاون دانشگاه آزاد سمنان خبر داد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از انعقاد 9 قرارداد به ارزش 6 میلیارد ریال در حوزه برون دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، علی جهان گفت: امروز نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهش و تولید علم، نگاهی کاربردی و اثرگذار در عرصه‌های مختلف جامعه اعم از اقتصاد، صنعت و تولید است تا با توجه و تمرکز بر سرمایه‌گذاری و شناسایی نخبگان، از میان دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه بتواند نقش خود را در تولید علم و ثروت از تازه‌های علمی و فناوری در مسیر توسعه کشور ایفا کند.

وی ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه را یکی از راه‌های اصلی برای تعامل سازنده با بخش‌های مختلف اجرایی خصوصیو دولتی عنوان کرد و افزود: انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه اجرایی در کنار تولید علم از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که با برقراری ارتباط مؤثر با بخش‌های مختلف صنعتی و اداری میسر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از عقد قرارداد 9 طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی در سمنان خبر داد و گفت: رویکرد درآمدزایی غیر از شهریه در سال 95 در واحد سمنان، 9قرارداد برون‌دانشگاهی با سازمان‌های دولتی و خصوصی را در پی داشته که مجموع ارزش این قراردادها، 6 میلیارد ریال است؛ البتهاین قراردادها به جز قراردادهای برون‌دانشگاهی محسوب می‌شود که با دانشجویان پژوهش‌محور منعقد شده است.

جهان با بیان اینکه از سال گذشته تعامل دانشگاه با صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان و خارج از آن رشد چشمگیری داشته، اظهار کرد: در سال گذشته موفق شدیم با شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظیر شرکت مهندسین مشاور شهرداری تهران، شرکت آب و فاضلاب استان قم، شرکت ملی گاز استان سمنان، شرکت توزیع برق استان سمنان، شرکت تولیدی کلران، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان و مجتمع رفاه سمنان قرارداد امضا کنیم.

وی پایان سال 96 را زمان خاتمه این قراردادها اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، سه طرح جدید هم در آستانه انعقاد قرارداد گرفته که اداره کل دامپزشکی استان سمنان، استانداری سمنان و شرکت ملی گاز را شامل می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) را فرصتی برای تقویت ارتباط با صنعت و مراکز برون‌دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد، آزمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی در واحد سمنان زمینه کم‌نظیری را برای ارائه خدمات به متقاضیان در بخش‌های مختلف صنعتی و اداری کشور را فراهم کرده است.

جهان بر لزوم آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برای عقد قرارداد مشارکت با سازمان‌های خصوصی و دوایر دولتی و مراکز صنعتی برای استفاده از خدمات آزمایشگاه و کارگاه‌های این واحد دانشگاهی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار