رئیس رسانه ملی همکاری های رسانه ای ایران و چین را خوب توصیف کرد و گفت: دیدار با وزیر مطبوعات چین نقطه عطف و فصل جدیدی در همکاری های رسانه ای ایران و چین خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 05 June 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صدر هیاتی برای حضور در چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا ( AIBDD ) و سخنرانی در مراسم گشایش این اجلاس به عنوان رییس مجمع عمومی آن ، وارد پکن شد.

علی عسکری هدف از این سفر را علاوه بر شرکت در این اجلاس، دیدار با وزیر مطبوعات، انتشارات، رادیو و تلویزیون چین بیان کرد و افزود: در حاشیه اجلاس از تعدادی از مراکز مهم رسانه ای چین نیز بازدید خواهد داشت.

رییس رسانه ملی با بیان اینکه همواره با چین، در اجلاس های مختلف مذاکرات و گفتگوهایی برای توسعه روابط رسانه ای داشته ایم ،افزود: ملاقات با وزیر انتشارات، مطبوعات، رادیو و تلویزیون چین که برای نخستین بار ملاقات وزیر با رییس صدا و سیما انجام می شود، نقطه عطفی در همکاری رسانه ای ایران و چین خواهد بود.

علی عسکری قبل از عزیمت به شهر چینگ دائو، محل برگزاری چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا، با وزیر مطبوعات، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون چین دیدار و درباره توسعه روابط، مشترکات فرهنگی دو کشور همچنین گسترش مناسبات رسانه ای میان ایران و چین گفتگو خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه اجلاس دیدارهایی با سران رسانه های برخی کشورهای شرکت کننده خواهد داشت و پیرامون موضوعات مشترک گفتگو خواهد کرد.

بازدید از بخش های مختلف فنی، استودیوها و آرشیو دیجیتال تلویزیون دولتی چین «سی سی تی وی»، بازدید از شهرک سینمایی معروف و مجهز پکن، بازدید از شبکه ملی اطلاعات چین همچنین شرکت ( TENCENT ) به عنوان یکی از شرکت های بزرگ اینترنتی فعال در زمینه دیتا بیس، سِروِر و سخت افزاری و نرم افزاری همچنین فیلم و ویدئو در فضای مجازی، از جمله برنامه های رییس رسانه ملی در این سفر خواهد بود.

چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا ( AIBD ) در شهر چینگ دائو چین در استان شاندونگ در شرق این کشور برگزار خواهد شد.

شعار امسال اجلاس «رسانه در خط مقدم توسعه جهانی» اعلام شده و شرکت کنندگان در اجلاس در خصوص چگونگی سامان بخشیدن رسانه ها به توسعه، مسوولیت رسانه ها و مسایل جهانی، استراتژی برای برنامه نویسی با کیفیت بالا درخصوص مفاهیم، محتوا و شکل و نیز تغییرات آب و هوا و خطر بلایا تبادل نظر خواهند کرد.

موسسه توسعه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه در سال 1977 تاسیس شد و هدف اصلی آن، توسعه کشورهای عضو از طریق آموزش مشترک است.

برچسب ها: چین ، صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار