ادیب‌یزدی :
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به مدل و الگویی جهانی برای آزادی‌خواهان دنیا تبدیل کرد که می‌تواند حکومت‌های طاغوتی را از بین ببرد.
کد خبر: ۴۳۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 04 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ۱۴ خردادماه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است و در چنین روزی روح بلند و ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی به آسمان‌ها پر کشید.

وی ادامه داد: ۱۴ خردادماه اتفاقی بزرگ و عظیم در تاریخ معاصر رخ داد؛ امام خمینی (ره) شخصیتی بزرگ در طول تاریخ بودند و برخی ابعاد شخصیتی ایشان بی‌نظیر است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه موهبت برپایی نظام الهی در طول تاریخ تنها نصیب انبیای الهی و این توفیق در تاریخ معاصر نصیب امام خمینی (ره) شد و ایشان نظامی بر پایه ارزش‌های اسلامی بنا کردند، گفت: این اقبال امام خمینی (ره) را در طول تاریخ بعد از اسلام سراغ نداریم که فردی این‌گونه در قلوب مردم و حتی مستضعفان جهان جای پیدا کند.

ادیب‌یزدی تصریح کرد: این مهم را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که رزمندگان ما خود را به دریای آتش زدند تا تبسمی زیبا بر چهره خورشیدگونه امام راحل ببینند.

وی با بیان اینکه کشورداری و حکومت ذره‌ای تأثیر منفی بر بندگی امام خمینی (ره) در پیشگاه خداوند متعال نداشت، اضافه کرد: حکومت‌داری، امام راحل را از وظایف خود در بندگی در پیشگاه خداوند متعال غافل نکرد.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه از سال 1368 تاکنون به خاطر ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) غمی سنگین در قلوب مستضعفان جهان و به‌ویژه ملت ایران سایه انداخته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بر اهمیت قیام ۱۵ خرداد تأکید داشتند؛ ۱۵ خرداد ریشه محوری و اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود؛شهدای ۱۵ خرداد غریب بودند.

وی ادامه داد: دشمن روی ارزش‌های نظام به‌ویژه قیام ۱۵ خرداد تبلیغات منفی و تخریبی انجام داد و هنوز هم در این جبهه تخریبی فعالیت دارد؛ نیمه خرداد سرمنشأ تحولات نظام جمهوری اسلامی بود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند «من تا آخر عمر برای ۱۵ خرداد عزادار هستم»، تصریح کرد: امام فرمودند که انتظار فرج از نیمه خرداد کشم؛ شاید مقدمات فرج امام زمان (عج) در این روز رقم بخورد.

ادیب‌یزدی ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به مدل و الگویی جهانی برای آزادی‌خواهان دنیا تبدیل کرد که می‌تواند حکومت‌های طاغوتی را از بین ببرد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری جانشین بر حق امام خمینی (ره) هستند، اظهار کرد: ایشان با درایت، نگاه ارزشی، اندیشمندانه و عالمانه خود کشتی انقلاب را در ساحل اقتدار و امنیت قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار