فراخوان شرایط شرکت در چهارمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی در سال 1396 توسط معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اعلام شد.
کد خبر: ۴۳۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 03 June 2017
فراخوان شرایط شرکت در چهارمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی در سال 1396 توسط معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اعلام شد.

سارا اخوت معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل خبرداد: مرحله استانی داوری نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی استان در شهریور ماه سال جاری  برگزار می  شود.

او افزود : ملاک های انتخاب آثار در مرحله استانی بومی بودن ، خلاقیت ، نوآوری ، کاربردی بودن و استفاده از مواد اولیه طبیعی در آثار هنرمندان می باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان شرایط شرکت درچهارمین دوره داوری نشانی ملی صنایع دستی در سال  1396را به شرح ذیل اعلام کرد:
 
1-هر هنرمند مجاز به ارائه 2 اثر در برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال 96 می باشد .

2-چنانچه هنرمندان متقاضی شرکت در این برنامه به صورت گروهی به امر تولید صنایع دستی اشتغال دارند ، تعداد افراد گروه نباید بیش از 3 نفر باشد . بدیهی است در صورت اخذ نشان ، گواهی به صورت مشترک برای گروه صادر خواهد شد .

3-چنانچه واحدهای کارگاهی دارای پروانه تولیدی که در این برنامه شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی شوند گواهی صرفا به اثر انتخابی آن کارگاه تولیدی تعلق خواهد گرفت و گواهی به نام شخص یا اشخاص شاغل در آن کارگاه صادر نخواهد شد .

4-مدت اعتبارات گواهی نشان ملی مرغوبیت اثر نامحدود است ( خاطر نشان می نماید این اعتبار صرفا مخصوص آن اثر می باشد نه تولید کننده اثر )

5-شرکت در این برنامه برای عموم هنرمندان و صنعتگران که در واحدهای تولیدی کارگاهی و واحدهای تولید خانگی به صورت انفرادی و یا گروهی به تولید صنایع دستی اشتغال دارند آزاد است .

6-آثاری که در ذیل هنرهای مستظرفه قرار دارند مانند نگارگری ، گل و مرغ ، تذهیب ، تشعیر ، خوشنویسی و طراحی سنتی چنانچه واجد شرایط کاربرد و اثر تولید ( به صورت انبوه و نیمه انبوه ) نباشند و صرفا به صورت اشیاء تزئینی ارائه شوند از راه یافتن به مسابقه حذف خواهند شد .

6-پذیرش سازهای سنتی دست ساز در صورتی که دارای ویژگی هنری در ساخت و تزئین ساز باشد بلامانع است در غیر این صورت از پذیرفتن ساز صرفا به لحاظ کاربرد ( صوت ) بدون هیچگونه ویژگی در نقش و فرم خودداری خواهد شد .
 
امتیازات ویژه ده اثر برگزیده چهارمین برنامه ملی مرغوبیت صنایع دستی برگزیده برحسب بالاترین امتیاز در سال 1396

-ارسال آثار برگزیده برای دریافت نشان بین المللی مهر اصالت براساس سهمیه بندی شورای جهانی صنایع دستی

-اعطای وام کم بهره از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید
-اعطای جایزه و نشان سیمین برنامه علاوه بر گواهی مرغوبیت اثر
-اولویت اعزام ده نفر برگزیده به نمایشگاه های خارج از کشور

-نمایش آثار در نمایشگاه دائمی در سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی هنری به مدت 6 ماه

-معرفی و تامین درصدی از هزینه های شرکت در دوره های آموزش بین المللی صنایع دستی توسط معاونت صنایع دستی .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار