مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغاز عملیات برداشت گندم از سطح ١٠ هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح 25 هزار تن محصول گندم به ارزش اقتصادی ٣٢ ۵ میلیارد ریال تولید و برداشت شود.
کد خبر: ۴۳۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 31 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: عملیات برداشت گندم از سطح ١٠ ۵ ٠٠ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی شهرستان دره‌شهر آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح ٢5 هزار تن محصول گندم به ارزش اقتصادی ٣٢ ۵ میلیارد ریال تولید و برداشت شود و ٢٢ هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید این شهرستان شود .

فیلی با بیان اینکه هم اکنون ۴ مرکز خرید گندم نان و دوروم و ٢ مرکز خرید گندم بذری در سطح این شهرستان مشغول خرید گندم از کشاورزان هستند، افزود: تمام تمهیدات لازم برای کار برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان فراهم شده و همه تلاش ما فراهم کردن امکانات مناسب برای کشاورزان گندم کار این شهرستان است .

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر اضافه کرد: از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان گندمکار این شهرستان را دستگاهها و ادوات وخط مکانیزه کارنده، کود شیمیایی، سموم مورد نیاز، بذور اصلاح شده، ارائه توصیه‌ھای فنی و کارشناسی مروجان کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی بوده است . 

وی ادامه داد: زمان برداشت و خرید این محصول از اواخر نیمه دوم اردیبشهت ماه سال جاری آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و تاکنون ١ ۵ ٠٠ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است .

فیلی خاطر نشان کرد: هم اکنون ٢٠ دستگاه کمباین مشغول کار برداشت محصول گندم در شهرستان بوده که به تدریج براین تعداد افزوده خواهد شد و ١٠ هزار نفر کشاورز و بهره‌بردار بصورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه کاشت و برداشت این محصول مشغول انجام فعالیت ھستند .

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر در پایان عنوان کرد: شهرستان دره‌شهر دارای ١ ۶ هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و قابل کشت است که از این میزان ۵ ٠٠٠ هکتار به کشت گندم آبی و ۵۵ ٠٠ ھکتار به کشت گندم دیم و ١٠٠٠ هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار