معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی،گفت: در استان نیز این بخش باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۳۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 31 May 2017
محمد حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان اظهار داشت: باید مسائل اجتماعی را شناسایی کرده و براساس پژوهش‌های علمی، ضمن اولویت بندی آسیب‌های موجود، نسبت به حل مهم‌ترین معضلات اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی همانطور که در بستر زمان به وجود می آیند، حل آنها نیز نیازمند صرف زمان و یک برنامه ریزی بلندمدت است.

وی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان، با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات  29 اردیبهشت ماه، خاطر نشان کرد: حضور بیش از 40 میلیون نفر در انتخابات، قدرت ملت ایران را به منصه ظهور گذاشت که جا دارد از همه مجریان، ناظران و دست اندرکاران امر انتخابات قدردانی کنیم.

رئیس کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی استان خراسان جنوبی هشدارهای محققان در خصوص آسیبهای اجتماعی و تهدیدات متصور به سرمایه اجتماعی کشور و استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ورود مقام معظم رهبری در چندین جلسه تخصصی و تاکید ایشان به مسئولان قوا خصوصاً دولت و وزارت کشور مبنی بر پرداختن جدی به موضوع آسیبهای اجتماعی مبین اهمیت این موضوع است که باید اقدامات عاجلی در راستای شناخت آسیب ها و حل آنها به انجام برسد.

حسینی، با اشاره به اینکه به رغم اقدامات صورت گرفته، هنوز در ابتدای راه هستیم، تصریح کرد: به طور کلی، طرح ها و پروژه ها را خوب آغاز کرده، اما در پایان راه و هنگام نتیجه گیری با مشکلاتی مواجه می شویم، چرا که از همان ابتدا ارزیابی درستی نسبت به کار نداریم و مشکلات طی سال ها به وجود می آیند.

وی با تاکید برضرورت کلان نگری و پرهیز از نگاه جزیره ای در این بخش، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی-اجتماعی همانطور که به مرور به وجود می آیند، حل آنها نیز نیازمند زمان، برنامه ریزی مناسب و حوصله خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، اعضای کارگروه تخصصی را عناصری تاثیرگذار در روند حل آسیب های اجتماعی دانست و تاکیدکرد: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود، که مراجعه به مشاورهای اجتماعی و راهنمایی گرفتن جامعه از آنها، برای عموم مردم تبدیل به یک عادت شود.

حسینی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، افزود: در استان نیز این بخش باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد؛ مسائل اجتماعی را شناسایی کرده و بر اساس پژوهشهای علمی، ضمن اولویت بندی آسیبهای موجود، نسبت به حل مهمترین معضلات اقدام شود.

وی موضوع آموزشهای تخصصی و عمومی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آموزش ها نباید حالت معمول و متداول داشته باشد، بلکه این قبیل آموزش ها باید بر مبنای آسیب های اجتماعی ارائه و در پایان نیز نتیجه گیری مناسبی از آنها حاصل گردد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار