مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان از تدوین 52 برنامه در حوزه ایثار و شهدا در شهرستان‌های همدان خبر داد و گفت: ادامه داد: انتقادات نسبت به ضعیف بودن برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غیرواقع است.
کد خبر: ۴۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 04 June 2015
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان انتقادات نسبت به ضعیف بودن برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را غیرواقع خواند و گفت: در سال گذشته 350 یادواره شهدا در استان همدان برگزار شده است.

به گزارش فارس ، مهرداد نادری‌فر در کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان با بیان اینکه سال 93، سال کم‌نظیری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، اظهار کرد: اقدامات خوبی چون اهتمام ویژه در ساماندهی گلزار شهدا، برگزاری 350 یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و ... در استان همدان در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر روز در استان یک یادواره به نام شهدا و به خاطر بزرگداشت آنها برگزار شده، افزود: از همه مناسبت‌های مختلف برای ترویج یاد شهدا استفاده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 30 هزار نفر از استان به سرزمین‌ راهیان نور اعزام شدند، تصریح کرد: 688 برنامه برای بزرگداشت سوم خرداد ماه برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه اداره‌کل ثبت احوال استان با ایجاد یک گنجینه زیبا از شهدا اقدام شایسته‌ای انجام داده است، ادامه داد: 52 برنامه در حوزه ایثار و شهدا تدوین شده که در شهرستان‌های همدان اجرا می‌شود.

نادری‌فر با بیان اینکه در سال گذشته یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان برای ساخت پایگاه شهید باکری در مسیر راهیان نور هزینه شده، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی متعهد شده که بخشی از کارها را در این خصوص انجام دهد.

وی از برخی انتقادات نسبت به بی‌توجهی به فرهنگ ایثار و شهادت گلایه کرد و گفت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکلیف همه افراد است.

این مقام مسئول از نحوه ارائه خدمات درمانی به جانبازان انتقاد کرد و اظهار داشت: باید تدابیر لازم و انعقاد قراردادهای تازه برای ارائه خدمات بهتر با حفظ حرمت جانبازان در حوزه درمانی صورت گیرد.

وی خواستار ساماندهی آب‌درمانی برای جانبازان شد و افزود: در هر شهرستان نیز با هماهنگی فرمانداران در صورت وجود شهید خلبان، المان مناسب با شهید نصب شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف برنامه‌های سال 94 در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به دبیرخانه کمیته ارائه دهند، تصریح کرد: برای بازسازی و مرمت بیت آیت‌الله مدنی 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان انجام خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار