به گفته مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان نمادهای شهری از قبیل میادین و خیابان های همدان به نام ۱۳ شهدای خلبان استان مزین می شود.
کد خبر: ۴۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 03 June 2015
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به ۱۳ شهید خلبانی که زادگاه آنها در استان بوده، گفت: نمادهای شهری از قبیل میادین و خیابان های همدان به نام شهدای خلبان مزین خواهد شد.

به گزارش مهر، مهرداد نادری فر در کمیته ترویج ایثار و شهادت استان همدان با اشاره به فعالیت های این کمیته در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۰ یادواره شهیدان در سطح استان برگزار شد که به این معناست که بطور میانگین روزانه یک یادواره برای شهدا در استان برگزار شده است.

وی به ساماندهی گلزار شهدا در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: غبارروبی گلزار شهدا باحضور چشمگیر مردم  و برگزاری نمایشگاه های متعدد از آثار شهدا در مناسبت های ملی و مذهبی از دیگر فعالیت ها در سال ۹۳ بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان به ده ها هزار سرکشی و تلفن به خانواده های شهدا و ایثارگران با حضور مدیران استانی و شهرستانی اشاره و عنوان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر از استان همدان از طریق راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

نادری فر همچنین با اشاره به برگزاری ۶۸۸ برنامه در سطح استان به مناسبت سوم خردادماه، گفت: کمیته ترویج ایثار و شهادت با اهمیت ویژه ای که دارد با ۵۲ برنامه تعریف شده زیرنظر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان در حال فعالیت است و هرسه ماه یکبار موظف به ارائه گزارش عملکرد است.

وی به همکاری نیروی انتظامی، سپاه انصارالحسین (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دانشگاه ها، حوزه هنری، ثبت احوال و اداره کل ورزش و جوانان با این کمیته اشاره و عنوان کرد: این ارگان ها در زمینه اعزام راهیان نور، انتشار کتاب و فعالیت های فرهنگی، ثبت خاطرات شهید شهبازی به عنوان شهید شاخص استان، آذین بندی شهر در مناسبت های ملی و مذهبی و ... فعالیت و همکاری با استانداری داشته اند.

وی به اقدام اداره کل ثبت احوال استان در خصوص تهیه گنجینه ای از اسناد شهدا اشاره کرد و افزود: همچنین در سال گذشته به منظور ساخت اردوگاه شهید باکری در خرمشهر اعتباری از سوی استانداری همدان تامین شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان در ادامه با اشاره به مرمت و بازسازی بیت شهید آیت الله مدنی، به ۱۳ شهید خلبانی که زادگاه آنها در استان بوده اشاره داشت و افزود: المان های شهری از قبیل میادین و خیابان های همدان به نام شهدای خلبان مزین خواهد شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان به وجود جانبازان بالای ۷۰ درصد در شهرستان های استان که نیازمند آب درمانی هستند اشاره و بیان داشت: سانسی از استخرها با حضور کارشناس مربوطه در این زمینه باید برای این جانبازان در شهرستان ها برقرار شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار