در راستای ارتقاء مهارت برای ایجاد اشتغال سربازان وظیفه پس از پایان خدمت ‌سربازی، تفاهم‌نامه توسعه آموزش‌های مهارتی در منطقه دوم نداجا در بوشهر منعقد شد.
کد خبر: ۴۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 02 June 2015
تابناک بوشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بعدازظهر امروز در نشست با ‌مسئولان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، از انعقاد تفاهم نامه جدید همکاری این اداره‌کل با فرماندهی منطقه دوم نیرو دریایی ارتش خبرداد و اظهار داشت: در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت سربازان وظیفه، تفاهم‌نامه توسعه آموزش‌های مهارتی در منطقه دوم نداجا منعقد شد.

عبدالرسول کازرونی گفت: این تفاهم‌نامه برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای سربازان وظیفه پس از پایان خدمت سربازی منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال 1371 پس از طرح پیشنهادی وزارت کار و امور اجتماعی و تصویب دستورالعمل مربوطه رهبر معظم انقلاب آغاز و تاکنون براساس تنظیم تعهدات آموزشی برمبنای اعلام نیاز نیروهای مسلح اجراء شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب ‌دانست و تصریح کرد: این برنامه آموزشی برای ارتقاء مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در راستای بهره گیری در زمان خدمت و توانمند ساختن آنان برای ورود به بازار کار پس از پایان خدمت مقدس سربازی است.

کازرونی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها تجهیز می‌‌شود افزود: بیمه کردن کارآموزان در برابر حوادث هنگام آموزش، تجهیز کارگاه‌های آموزشی در پادگان‌ها و برگزاری آزمون و سنجش مهارت کار‌آموزان از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در تفاهم نامه مذکور است.

وی، با اشاره به ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار به سربازان وظیفه، اظهار داشت: صدور کارت تردد برای مربیان، تامین فضای مناسب آموزشی و رفع نقایص و بهسازی فضای آموزشی، تامین ملزومات ایمنی و بهداشتی را از تعهدات فرماندهی نداجا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار