جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: کاروان زائران مرقد امام خمینی (ره) جزیره خارگ به‌عنوان نخستین گروه زائران مرقد امام از استان بوشهر، امروز راهی تهران شدند.
کد خبر: ۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 01 June 2015
تابناک بوشهر: حمید خرمدل ظهر امروز در حاشیه اعزام کاروان زائران مرقد امام خمینی (ره) اظهار داشت: برای اعزام کاروان‌های شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، قرارگاه شهید فهمیده در بوشهر تشکیل شد و جلسات متعددی در استانداری و سپاه و نواحی سپاه در شهرستان‌ها برگزار شد.

خرمدل افزود: مجری اصلی برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دولت است و سپاه دبیری این کار را بر عهده دارد که با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و اعزام کاروان‌ها اقدام می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: امسال 9 هزار و 700 نفر بوسیله 165 دستگاه اتوبوس از استان بوشهر برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام به تهران اعزام می‌شوند که 3 هزار و 255 نفر خواهر و 6 هزار و 445 نفر برادر هستند.

خرمدل ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و 450 نفر به‌صورت خودجوش و 8 هزار و 250 نفر نیز با سازماندهی سپاه اعزام می‌شوند، ضمن اینکه 2 هزار نفر از روحانیون و بوشهری‌های مقیم قم نیز از استان قم به زائران بوشهری ملحق می‌شوند.

وی گفت: محدودیتی برای ثبت‌نام نداشتیم اما اولویت با کسانی بود که برای نخستین بار می‌خواستند اعزام شوند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان داشت: زیارت اماکن مذهبی مسیر بوشهر تا تهران، بازخوانی فرمایشات امام، دیدار با علمای قم، زیارت مسجد مقدس جمکران و حضور در حسینیه جماران از برنامه‌های فرهنگی است که برای زائران و عاضشقان امام خمینی (ره) پیش‌بینی شده است.

خرمدل با اشاره به برگزاری مراسم سینه‌زنی سنتی بوشهری در حرم امام و جماران بیان داشت: زائران بوشهری که از امروز اعزام آنان آغاز شده است شنبه آینده به بوشهر باز خواهند گشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در سه سال آینده ماه رمضان با سالروز ارتحال امام مقارن می‌شود، اعزام زائران به شیوه سال‌های اخیر نخواهیم داشت و افراد به‌صورت خودجوش می‌توانند به مرقد امام بروند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با قدردانی ویژه از همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اعزام کاروان‌ها گفت: آمبولانس‌هایی هم در نظر گرفته‌شده تا کاروان‌ها را همراهی کنند ضمن اینکه تمام زائران بیمه حوادث شده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار