مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری ‌های وزارت کشور گفت: دولت یازدهم برای اجرای عمران و آبادانی روستاها 72 هزار میلیارد ریال اعتبار به 33 هزار و 535 دهیاری کشور تخصیص داده است.
کد خبر: ۴۲۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 11 May 2017
اسماعیل زیارتی نصرآبادی روز چهارشنبه در حاشیه همایش دهیاران و بخشداران جنوب سیستان وبلوچستان در چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیروامید توجه زیادی به توسعه و حل مشکلات روستاها دارد.
وی افزود: از ابتدای تاسیس دهیاری ها در سال 1382 تاکنون در مجموع 103 هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری ها اختصاص یافته که 72 هزار میلیارد ریال آن مربوط به دولت یازدهم است.
وی با بیان اینکه 87 درصد جمعیت روستاها زیرپوشش دهیاری ها قرار دارند، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 33 هزار و 760 پروژه عمرانی از طریق دهیاری ها با اعتبار 24 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.
وی گفت: دولت تدبیر وامید به مدیریت زنان اهمیت زیادی داده است بطوریکه در قبل از این دولت 888 نفر از دهیاران زن بودند که تنها در این چهار سال 2 هزار و 167 دهیار زن توسط شوراهای اسلامی انتخاب و معرفی و حکم آنان توسط بخشداری ها صادر شده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری ‌های وزارت کشور توسعه سیستم مدیریت پسماند در هزار و 500 روستا، تجهیز 430 پایگاه آتش نشانی، اختصاص سه هزار و 618 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی و احداث سه هزار و 900 بوستان روستایی چند منظوره را از دیگر فعالیت های دولت یازدهم در سطح روستاهای دارای دهیاری عنوان کرد.
زیارتی نصرآبادی افزود: از ابتدای فعالیت دهیاری در سال 1382 تا پایان دولت دهم 30 هزار میلیارد ریال در سطح روستاهای دارای دهیاری هزینه شده است.
وی راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS دهیاری ها، راه اندازی سامانه آمار و اطلاعات روستاها و ثبت 63 هزار رکورد و راه اندازی سامانه شرکت تعاونی دهیاری ها، برگزاری چهارمین و پنجمین جشنواره ملی طرح های برگزیده دهیاری ها، برگزاری نخستین جشنواره طرح های برگزیده شرکت های تعاونی دهیاری ها، برگزاری نخستین همایش علمی مدیریت روستایی و توسعه پایدار و انتشار کتاب کارآفرینان عرصه روستایی را از دیگر خدمات و اقدامات در سطح روستاها عنوان کرد.
وی امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح روستاها و شهرها را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
در 26 هزار روستای کشور بدون دخالت دولت زباله ها بصورت مردمی و دهیاری ها جمع آوری ومدیریت می شود که در نوع خود اقدام خوبی برای حفظ زیبایی طبیعت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار